Martin Přibyl
Aktualizováno 15. 12. 2018 21:09
Švédský odborný časopis Vi Bilägere od roku 1989 prověřuje odolnost moderních aut proti korozi. Severské zimy totiž znamenají i časté použití posypové soli, která je, jak se ukazuje, problémem i pro karoserie moderních aut. Tradičně s ní mají problémy zejména japonské značky. Podle odborníků z Vi Bilägere je to tím, že spoléhají na to, že odolnost proti korozi zajistí kvalitní lak, evropské automobilky používají v dutinách vosk. Zatímco lak nefunguje, vosk je na švédských prosolených silnicích účinnou ochranou. Pochopila to prý například Mazda, která své vozy určené do Švédska v Evropě dodatečně upravuje. Stejně jako Japoncům se pak nedaří Fordu.
Nissan Qashqai
Na vnitřní straně kapoty a pátých dveří japonského SUV chybí jakákoli ochrana proti korozi. Alespoň že místa, kde se jednotlivé díly karoserie setkávají, jsou dobře utěsněná a kvalitní je i ochrana proti odlétávajícím kamínkům. Rzi ale snadno podlehnou nechráněné prahy a ramena podvozku. Ve spodní části předních sloupků karoserie je pak vrstva izolačního materiálu, která do sebe nasává vodu.
Test modernizovaného Nissanu Qashqai se zbrusu novým motorem 1.3 DIG-T si můžete přečíst tady.