Desítka moderních aut, která rychle rezavějí: Mezi propadáky patří Focus i Qashqai

Martin Přibyl Martin Přibyl
Aktualizováno 15. 12. 2018 21:09
Švédský odborný časopis Vi Bilägere od roku 1989 prověřuje odolnost moderních aut proti korozi. Severské zimy totiž znamenají i časté použití posypové soli, která je, jak se ukazuje, problémem i pro karoserie moderních aut. Tradičně s ní mají problémy zejména japonské značky. Podle odborníků z Vi Bilägere je to tím, že spoléhají na to, že odolnost proti korozi zajistí kvalitní lak, evropské automobilky používají v dutinách vosk. Zatímco lak nefunguje, vosk je na švédských prosolených silnicích účinnou ochranou. Pochopila to prý například Mazda, která své vozy určené do Švédska v Evropě dodatečně upravuje. Stejně jako Japoncům se pak nedaří Fordu.
Foto: Nissan

Nissan Leaf

Japonský elektromobil také nedopadl dvakrát nejlépe. Kapota a dveře (vč. těch pátých) nejsou uvnitř vůbec chráněny proti korozi, jejich hrany jsou pak špatně utěsněny. Na okrajích blatníků se pak hromadí vlhkost a špína. Nosníky nejsou zevnitř ošetřeny ochranným voskem a dveře špatně sedí.

 

Právě se děje

Další zprávy