Nejlevnější kombi - Škoda Fabia Combi Tour
Ačkoliv je Dacia Jogger výrazně větší, může se stát "novou" Fabií Combi Tour. Na první pohled to nemusí dávat smysl, ale dosluhující malé kombi z Boleslavi bylo až doteď nejlevnějším autem své kategorie na českém trhu. Po nedávném zvýšení cen se prodávalo od 359 900 korun, což tedy rumunský model s cenou od 358 500 korun o kousek překonal. Dlouhá Fabia navíc v dohledné době skončí - Škodovka sice zatím neřekla kdy, ale bude to někdy v průběhu příštího roku. A nástupce také nebude, mladoboleslavské automobilce by se nevyplatil. Jogger tak minimálně cenově přijde brzy o blízkou konkurenci.
Velikostně jsou si totiž obě auta výrazně vzdálená. Fabia je typické malé auto, které má rozvor s délkou jen 2455 mm, a veškerá délka navíc oproti hatchbacku šla do zavazadlového prostoru. Ten má 530 až 1395 litrů - při délce o skoro 30 cm kratší než u Dacie je tak Fabia až nečekaně "blízko" svému cenovému rivalovi. Ostatně základní technické parametry můžete porovnat v tabulce níže.
Technické srovnání
|
Dacia Jogger |
Škoda Fabia Combi Tour |
Rozměry (d/š/v) |
4547/1784/1632 mm |
4262/1732/1473 mm |
Rozvor náprav |
2897 mm |
2455 mm |
Kufr |
708/1819 l (5 míst); 160/506/1819 l (7 míst) |
530/1395 l |
Benzinové motory |
1.0 TCe (81 kW) |
1.0 TSI (70 kW) |
Pohon na LPG |
1.0 TCe (74 kW) |
---------- |
Cena od (5 míst) |
358 500 Kč |
359 900 Kč |
Cena od (7 míst) |
377 500 Kč |
---------- |
Blízko si jsou obě auta výkonem motoru - Fabia se nabízí jen se 70kW litrovým tříválcem TSI, Jogger má 74kW litr na LPG nebo 81kW litr čistě na benzin. Výhodou Škody je nabídka samočinného řazení, Dacia tuto možnost nenabízí. Pro zajímavost dodejme, že obě auta vycházejí z platformy pro supermini, Jogger však přední část platformy Sandera doplňuje o unikátní zadní část, která umožnila výrazně zvětšit vnitřní prostor. Tím, jak je ostatně vidět i výše, Dacia Škodu výrazně převyšuje.
Skoro stejná základní cena obou aut znamená o kousek lepší výbavu českého modelu. Ten má totiž rádio se samostatnou dotykovou obrazovkou (Jogger má displej integrovaný do palubního počítače) a o dva reproduktory navíc, dále si vozí též manuální klimatizaci či vyhřívaná zrcátka. Na druhou stranu rumunský konkurent poráží Fabii standardním nouzovým brzděním a diodovými potkávacími světly - první z prvků v ceníku Škody není, diodová potkávací i dálková světla nabízí až vyšší výbava. Jinak jsou ale dostupné výbavové prvky, standardně nebo za příplatek, u obou aut dost podobné. Dacia nabízí navíc mezi příplatky sledování mrtvého úhlu.