I Dacia zdražuje: Duster přišel o jednoduchý motor, Lodgy má techniku Mercedesu

Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 6. 2019 6:02
Dacia opět upravila nabídku motorů ve svých modelech. Zatímco na začátku roku se pod kapotu Dusteru dostala 1.3 TCe, kterou využívají i modely Mercedesu, teď SUV přišlo o poslední nepřeplňovaný motor v nabídce. Čtyřválcovou šestnáctistovku nahradil přeplňovaný litrový tříválec. Změny nastaly i u dalších modelů značky - například MPV Lodgy také nabízí čtyřválec vyvinutý s německou pomocí.
Foto: Dacia

Zatímco u větší třináctistovky TCe se v technických datech objevuje zkratka GPF, značící filtr pevných částic (tedy další potenciální díl, který může selhat), nový litrový motor ji nemá. Bez filtru se obejde díky tomu, že využívá jednodušší nepřímé vícebodové vstřikování. Proto by měl být litr i vhodnější na kratší cesty, kde je u přímého vstřiku obecně větší riziko zanesení karbonovými usazeninami. Technickou jednoduchost staré "jednašestky" si tedy nový litr do určité míry ponechává.

Dacia zatím neudává dynamické parametry motoru, s jedinou možnou pětistupňovou manuální převodovkou však jednotka spotřebuje v kombinaci mezi 6,2 až 6,8 litru paliva na 100 km. To je o 1,0 až 1,6 litru paliva méně než u končící šestnáctistovky.

Ta byla na druhou stranu nepatrně silnější než nový motor. Ten nabízí 74 kW a 160 Nm, starší 1.6 SCe měla 84 kW a 156 Nm.

 

Právě se děje

Další zprávy