I Dacia zdražuje: Duster přišel o jednoduchý motor, Lodgy má techniku Mercedesu

Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 6. 2019 6:02
Dacia opět upravila nabídku motorů ve svých modelech. Zatímco na začátku roku se pod kapotu Dusteru dostala 1.3 TCe, kterou využívají i modely Mercedesu, teď SUV přišlo o poslední nepřeplňovaný motor v nabídce. Čtyřválcovou šestnáctistovku nahradil přeplňovaný litrový tříválec. Změny nastaly i u dalších modelů značky - například MPV Lodgy také nabízí čtyřválec vyvinutý s německou pomocí.
Foto: Dacia

Motor od Mercedesu i pro Lodgy

Motorových změn se dočkalo i MPV Lodgy. Především, podobně jako Duster, už nemá 1.6 SCe. Místo ní je novým základním motorem tentokrát čtyřválec 1.3 TCe naladěný na 74 kW a 200 Nm (nový základní motor je tak vlastně stejně silný jako končící 1.6 SCe). V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou si jednotka nárokuje 6,6 až 7,0 l / 100 km. Je tedy úspornější než končící atmosférická jednotka.

K dispozici je i stejně objemný agregát, vyvíjený spolu s Mercedesem, jen naladěný na 96 kW a 240 Nm. Také se nabízí se šestistupňovým ručním řazením, přičemž si v průměru nárokuje 6,6 až 7,1 l / 100 km. Nabízí se pak i v kombinaci s pseudoterénní verzí Stepway.

Další dvě jednotky jsou naftové. Shodně jde o 1.5 Blue dCi - ve slabším případě naladěnou na 70 kW a 220 Nm, v silnějším na 85 kW a 260 Nm. Vlastní jim je šestistupňový manuál, přičemž ve slabším případě si motor nárokuje 5,1 až 5,2 l / 100 km, v tom silnějším 5,3 až 5,4 l / 100 km. 85kW varianta je zároveň dostupná i ve variantě Stepway.

Výhodou všech čtyř motorů je, že plní emisní normu Euro 6d-Temp.

 

Právě se děje

Další zprávy