Nechcete zapadnout ve sněhu? Pět tipů na levné ojetiny s pohonem všech kol

Petr Šikl
28. 11. 2018 9:11
Po většinu roku si takřka všichni řidiči vystačí s pohonem kol na jedné nápravě (ať už přední, nebo zadní), jakmile ale nasněží, nemusí jim být zejména na horách platné ani ty nejlepší zimní pneumatiky. Pohon všech kol vás pak může spasit, aniž byste museli vystupovat a zkřehlýma rukama nasazovat sněhové řetězy. Auta s ním přitom nemusí být drahá, na trhu je řada vozů, čtyřkolek, které se vejdou do 100 000 Kč. Může se jednat o kombi Subaru Legacy, zvýšený hatchback Suzuki SX4, velké SUV Kia Sorento, malý Fiat Panda i český bestseller: Škodu Octavia. Jaký typ ale vybrat?

Nezapomínejte na to, že pohon 4×4 vám pomůže v zasněženém kopci i rozjet se na ledovce. Kvalitní zimní pneumatiky ale nenahradí, ty jsou totiž rozhodující při brzdění nebo jízdě v zatáčce. Uvědomte si také, že ona zimní čtyřkolková jistota znamená po zbytek roku zvýšenou spotřebu a často vyšší servisní náklady.

Na nejlevnější nové čtyřkolky do 600 000 Kč se můžete podívat zde.

Foto: Subaru

Subaru Legacy IV (2003-2009)

Z motorů doporučujeme benzinové dvoulitry vyrobené po roce 2006 s proměnlivým časováním ventilů, ideálně pak agregáty o rok mladší, které mírně posílily. Dvouapůllitry pak zaručují suverénní jízdní projev při téměř shodné spotřebě paliva. Mezi ojetinami je jich jako šafránu, snadněji narazíte na šestiválcový třílitr. Přestože nebyl vybaven dvouhmotovým setrvačníkem, patří mezi nejkultivovanější pohonné jednotky. Nižší servisní náklady (rozvody má poháněné řetězem) jsou ale vykoupené vyšší spotřebou paliva. Narazit proto můžete na vozy přestavěné na LPG. Plynový pohon lze doporučit v případě originální tovární úpravy zejména u novějších agregátů 2.0R DOHC a 2.5i, které mají ventilová sedla vyrobená z odolnějšího materiálu. 

 

Právě se děje

Další zprávy