Jan Matoušek
29. 5. 2018 10:54
Sedan a kombi s označením C5 francouzský Citroën stáhl z Evropy v minulém roce. Spolu s modelem střední třídy skončilo i kultovní hydropneumatické odpružení, které nahradily tlumiče s hydraulickými dorazy. Také C5 se na starém kontinentu (třeba v Číně sedan v modernizované podobě stále vzniká) dočká nástupce. Příznivce starých pořádků ale nepotěší - z C5 je SUV s přídomkem Aircross. Stejné auto přitom známe už více než rok. Hádáte správně, z Číny.
Pod kapotou
Všechny motory C5 Aircross plní emisní normu Euro 6.2. Při startu prodejů nabídne Citroën dva benzinové a dva naftové motory. Natural spalují jednotky PureTech o výkonu 96 nebo 132 kW. Slabší provedení má šestistupňovou manuální převodovku, silnější osmistupňový automat s možností manuálního řazení od japonské firmy Aisin. Turbodiesely BlueHDi mají také 96 nebo 132 kW, slabší je ale vedle ručního řazení možné pořídit i s automatem. Silnější naftový agregát je dostupný opět pouze se samočinným řazením. Na konci příštího roku pak Citroën uvede svůj první plug-in hybrid na základech C5 Aircross, který ujede 60 km čistě na elektřinu.