Citroën C5 se vrací do Evropy. Jako kompaktní SUV bude největší ve třídě, zatopí Karoqu a spol.

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 5. 2018 10:54
Sedan a kombi s označením C5 francouzský Citroën stáhl z Evropy v minulém roce. Spolu s modelem střední třídy skončilo i kultovní hydropneumatické odpružení, které nahradily tlumiče s hydraulickými dorazy. Také C5 se na starém kontinentu (třeba v Číně sedan v modernizované podobě stále vzniká) dočká nástupce. Příznivce starých pořádků ale nepotěší - z C5 je SUV s přídomkem Aircross. Stejné auto přitom známe už více než rok. Hádáte správně, z Číny.
Foto: Citroën

Zapomeňte na čtyřkolku

Podobně jako sourozenci od Peugeotu a jejich dvojče Opel Grandland X, ani Citroën C5 Aircross nedostane variantu s pohonem všech kol. Ten v určitých situacích částečně nahrazuje systém Grip Control, tedy vylepšený protiprokluzový systém, který řídí pohyblivost předních kol a dokáže se přizpůsobit danému terénu. Systém pracuje v celkem pěti režimech - Standard, Písek, 4×4, Sníh a ESP Off. S Grip Controlem se pojí rovněž asistent pro sjíždění svahů. Podmínkou obou systémů ani není instalace specifických pneumatik, fungují i s klasickými letními gumami. Aby byla funkce co nejlepší, doporučuje však automobilka příplatkové pneumatiky Mud & Snow. Světlá výška vozu je 230 mm.

 

Právě se děje

Další zprávy