Jan Matoušek
29. 5. 2018 10:54
Sedan a kombi s označením C5 francouzský Citroën stáhl z Evropy v minulém roce. Spolu s modelem střední třídy skončilo i kultovní hydropneumatické odpružení, které nahradily tlumiče s hydraulickými dorazy. Také C5 se na starém kontinentu (třeba v Číně sedan v modernizované podobě stále vzniká) dočká nástupce. Příznivce starých pořádků ale nepotěší - z C5 je SUV s přídomkem Aircross. Stejné auto přitom známe už více než rok. Hádáte správně, z Číny.
Technologie na palubě
Podobně jako každé nové auto, i C5 Aircross bude vybaven řadou bezpečnostních i komfortních asistentů. Do první kategorie spadají třeba nouzové brzdění, sledování mrtvého úhlu, čtení dopravních značek, varování před opuštěním jízdního pruhu či adaptivní tempomat (i s funkcí Stop & Go). Právě poslední dva pomocníci, tedy tempomat s funkcí Stop & Go a varování před opuštěním jízdního pruhu, spolu dokážou při rychlostech nad 30 km/h zejména na dálnicích částečně ovládat auto místo řidiče. Jeho jedinou povinností je držet volant a sledovat dopravu (a být tedy připraven převzít ovládání vozu), Citroën sám přidává nebo ubírá rychlost a drží se v jízdním pruhu. Komfort na palubě zvyšují bezklíčkové odemykání a startování, aktivní parkovací kamera, panoramatický kamerový systém kolem vozu nebo bezdrátové dobíjení telefonů. Z modelu C3 má C5 Aircross bezdrátovou kameru ConnectedCAM u vnitřního zpětného zrcátka, která pořizuje snímky a videa situace před vozidlem a ty potom může posádka sdílet na sociálních sítích. Kamera rovněž pomáhá při dopravních nehodách, jejichž záznam vůz automaticky uloží.