Musk informaci zveřejnil tradičně na Twitteru v reakci na tweet účtu Tesla Silicon Valley Club, který děkoval za nárůst cen akcií amerického výrobce elektromobilů. „Není za co,“ napsal Musk a dodal: „Pokud je to založeno na obchodu s Hertzem, chtěl bych zdůraznit, že žádná smlouva zatím není podepsaná. Tesla se potkává s mnohem větší poptávkou, než jakou dokáže výrobně uspokojit, takže Hertzu dodáme auta jedině se stejnou marží, s jakou bychom je prodali obyčejnému zákazníkovi. Smlouva s Hertzem nesmí mít žádný dopad na naše finanční výsledky.“
You’re welcome!
— Elon Musk (@elonmusk) November 2, 2021
If any of this is based on Hertz, I’d like to emphasize that no contract has been signed yet.
Tesla has far more demand than production, therefore we will only sell cars to Hertz for the same margin as to consumers.
Hertz deal has zero effect on our economics.
Šéf Tesla tak Hertzu naznačil jediné: i když od nás odeberete 100 000 aut, nedostanete žádnou slevu. Velkoodběratelé přitom tradičně od automobilek dostávají výrazná zvýhodnění a za auta platí méně než běžní zákazníci. Prodej koncovému spotřebiteli bývá pro automobilku kvůli vyšší marži výhodnější, na druhou stranu by jejich prostřednictvím jen stěží vytížila svoje výrobní kapacity.
Tesla je však jiný případ. Kapacity vytěžovat nepotřebuje, jak ukazuje skutečnost, že se Model 3 stal v září tohoto roku vůbec nejprodávanějším automobilem v Evropě. Vloni vyrobila lehce přes půl milionu aut, a pokud by z nich pětinu prodala s nižším nebo žádným ziskem, zasáhlo by to její stále vratká finanční čísla. Muska, nejbohatšího muže planety, o tom evidentně nepřesvědčí ani to, že každý nárůst akcií Tesly, i ten způsobený oznámením Hertzu, znamená další přifouknutí jeho vlastního jmění. Sám vlastní 23 procent akcií automobilky.
Oznámení Hertzu se podepsalo i na akciích samotné autopůjčovny. Podle Handelsblattu její akcie povyrostly o 38 procent, společnost se přitom teprve nedávno vyhnula bankrotu. „Věříme, že to pro nás může být výhoda v boji o zákazníka,“ prohlásil prozatímní šéf Hertzu a bývalá jednička Fordu Mark Fields. Dodal, že jeho firma chce být lídrem na trhu s osobní mobilitou a nabídnout lidem zkušenost s řízením elektromobilu je pro ni absolutní prioritou.