Češi nechtějí jezdit jako grandi. Prodloužené verze klasických modelů je až na výjimky nepřitahují

Češi nechtějí jezdit jako grandi. Prodloužené verze klasických modelů je až na výjimky nepřitahují
Luxusní limuzína Audi A8 Long je o 13 cm delší než základní verze. Projevují se hlavně v místě na nohy. Příplatek za ně činí 192 tisíc korun, takže není divu, že se v Česku prodá prodloužených verzí jen čtvrtina ze všech "á-osmiček".
 "Krátké" Audi A8. Uvozovky jsou namístě. Karoserie měří více než 5,13 m, takže patří k nejdelším osobním vozům na trhu.
BMW 2 Gran Tourer je o 22 cm delší než krátká verze Active Tourer a na rozdíl od ní může mít až sedm míst k sezení. Přesto se jich podle BMW předalo jen čtyřicet procent proti šedesáti procentům u základního provedení.
Cenový rozdíl mezi oběma verzemi přitom není velký, jen 31 200 korun.
Foto: Volkswagen
Ondřej Běhal
28. 3. 2016 19:47
Maxi, Grand, Long, XL - taková jsou nejčastější označení prodloužených verzí běžných aut. Různé délky karosérie nejsou běžným jevem pouze u dodávek, i v rámci osobních vozů jsme objevili spoustu jezevčíků a zjišťovali u nich, zda jsou prodávanější, nebo naopak méně oblíbení než kratší sourozenci. Prodloužené verze aut najdeme zejména u dvou typů nových aut - víceúčelových vozů (MPV) včetně těch odvozených z dodávek, a luxusních limuzín. Nechybí ale ani poloterénní SUV. Více v galerii.

Modely Citroën Grand C4 Picasso, Ford Grand Tourneo Connect a Volkswagen Caddy Maxi jsme nedávno podrobili podrobným redakčním recenzím. Přečíst si je můžete po kliknutí na jejich aktivní jméno.

 

Právě se děje

Další zprávy