Cena nového VW Passat odtajněna. Kolonu zvládne bez řidiče

Radek Pecák Radek Pecák
21. 8. 2014 12:00
Na českém trhu se limuzína i kombi objeví do konce letošního roku.
Nová generace chce oslovit i zákazníky prémiových značek. Design je tomu podřízen.
Nová generace chce oslovit i zákazníky prémiových značek. Design je tomu podřízen. | Foto: Volkswagen

Na přinejmenším 638 900 korun přijde nová, již osmá generace vozu Volkswagen Passat, nyní nejprodávanějšího automobilu značky pocházející z německého Wolfsburgu. Oproti dosud nabízenému modelu tak bude o 28 tisíc korun dražší.

Základní varianta nabídne benzinový turbomotor 1,4 s výkonem 92 kW a obsahuje poměrně bohatou výbavu. Zmínit lze třeba třízónovou automatickou klimatizaci, rádio Composition Media, asistenční systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, boční airbagy také vzadu, tempomat včetně omezovače rychlosti, parkovací senzory Parkpilot a multifunkční tříramenný volant obšitý kůží.

Kombi Variant se objeví na trhu současně s limuzínou.
Kombi Variant se objeví na trhu současně s limuzínou. | Foto: Volkswagen

Nové kombi Passat Variant, které se začne prodávat souběžně s limuzínou, má navíc v sériové výbavě černé podélné střešní nosiče. Za tuto karosářskou variantu se připlácí 25 tisíc korun.

Vyšší výbavový stupeň má tradiční označení Highline. Oproti Comfortline obsahuje navíc adaptivní tempomat ACC, vyhřívaná sedadla a vyhřívané trysky ostřikovačů, mlhové světlomety a náhradní kolo z lehké slitiny.

Světová novinka - Traffic Jam Assist

Za příplatek nabídne VW Passat řadu asistenčních systémů. Půjde hlavně o světovou novinku v podobě asistenta pro jízdu v dopravní koloně Traffic Jam Assist. Ten dokáže sám popojíždět v zácpě rychlostí 0 až 60 km/h.

Další novinkou, kterou si ale asi nikdo nebude přát využít, je asistent pro nouzové situace Emergency Assist, který v případě náhlé zdravotní indispozice řidiče vůz zastaví.

Passat také rozšiřuje schopnosti parkovacího asistenčního systému o schopnost zacouvat s přívěsem na vymezené místo.

O pětinu nižší spotřeba

Volkswagen chce zákazníky přesvědčit i dvacetiprocentní úsporou paliva v porovnání s minulou generací. Toho bylo dosaženo jednak nasazením nových motorů a také díky odlehčení o 85 kilogramů.

Premiéru například oslaví v novém passatu dvoulitrový turbodiesel 2.0 Bi-TDI, který dosahuje díky přeplňování dvěma turbodmychadly nejvyššího výkonu 176 kW (240 k). Tento motor se dodává výhradně s pohonem všech kol 4Motion a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Přitom spotřeba je jen 5,3 litru na 100 kilometrů.

 

Právě se děje

před 5 minutami

Právo bránit se zbraní bude ústavně zakotveno, Zeman změnu podepsal

Právo bránit sebe i jiné se zbraní za zákonných podmínek bude v Česku ústavně zakotveno. Prezident Miloš Zeman v úterý podepsal toto doplnění Listiny základních práv a svobod, které nabude účinnosti 1. září, informoval mluvčí hlavy státu.

Úprava je reakcí na odzbrojovací tendence v rámci EU. Listina základních práv a svobod bude nově obsahovat výslovné ustanovení, že "právo bránit život svůj či život jiného člověka i se zbraní je zaručeno za podmínek, které stanoví zákon".

Ústavní změna podle předkladatelů zabrání tomu, aby mohlo být toto právo omezeno běžným zákonem. Posílí také pozici Česka při projednávání dalších unijních regulací.

Odpůrci doplnění listiny zejména z řad lidovců nebo Pirátů pokládali úpravu za nadbytečnou s ohledem na již platné ústavní právo na život a zákonná pravidla. Obávali se také, že změna povede k ozbrojování obyvatelstva. Zastánci změny naopak argumentovali tím, že nucené odzbrojování nezajistí větší bezpečnost.

Zdroj: ČTK
před 23 minutami

Čtyřiadvacetiletý muž zemřel po potyčce se strážníky, případ vyšetřují kriminalisté

Kriminalisté vyšetřují úmrtí čtyřiadvacetiletého muže po potyčce a následném zásahu strážníků v Březnici na Příbramsku. Mladík upadl do bezvědomí a později v nemocnici zemřel. Policisté zahájili úkony trestního řízení pro podezření z usmrcení z nedbalosti, řekla mluvčí středočeské policie Vlasta Suchánková.

Událost se stala v noci na neděli kolem 2:00. Po potyčce mezi čtyřmi lidmi a následném zákroku strážníků upadl jeden z účastníků konfliktu do bezvědomí. Záchranáři ho odvezli do nemocnice v Praze, kde muž v pondělí zemřel.

"Zjišťujeme podíl jednotlivých osob na incidentu, na okolnostech i na následku," uvedla Suchánková. Zkoumat by se měla i role strážníků, kteří při zásahu použili slzotvorný prostředek. "Vzhledem k tomu, že tam byli přítomni, tak musíme zjistit i okolnosti, které se týkají následného zásahu," dodala mluvčí.

Kriminalisté se případem nejdříve zabývali pro podezření z těžkého ublížení na zdraví z nedbalosti. Vzhledem k tomu, že mladík zemřel, věc překvalifikovali na podezření z usmrcení z nedbalosti.

Zdroj: ČTK
před 38 minutami

Policie vyšetřuje srážku vlaků na Prostějovsku jako obecné ohrožení

Sobotní srážku lokomotivy a osobního vlaku v Němčicích nad Hanou na Prostějovsku vyšetřuje policie pro podezření z obecného ohrožení. Kvůli vyšetřování okolností nehody hledá policie cestující, kteří z místa nehody po střetu vlaků odešli, informovala mluvčí policie Miluše Zajícová. Příčinou střetu byla pravděpodobně nedovolená jízda za návěstidlo, dva lidé se při nehodě zranili. V místě nehody je stále omezen provoz, řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Nehoda se stala v sobotu ve 13:30 v blízkosti stanice Němčice nad Hanou, nákladní lokomotiva se zde střetla s osobním vlakem č. 3821 jedoucím z Olomouce do Nezamyslic. "Událost je šetřena pro podezření z trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti. Touto cestou se obracíme na cestující z osobního vlaku, kteří z místa nehody odešli ještě před příjezdem policie," uvedla policejní mluvčí. Cestující, které policie nestihla na místě zkontaktovat, by se měli obrátit na linku 158, podle policie by svým svědectvím mohli pomoci s řádným objasněním této závažné železniční nehody, dodala Zajícová.

Podle Drážní inspekce byla příčinou srážky pravděpodobně nedovolená jízda za návěstidlo, které ji zakazovalo. Vyšetřování příčin podle mluvčího inspekce Martina Drápala potrvá několik měsíců.

Při nehodě byl zraněn jeden cestující v osobním vlaku a strojvedoucí samostatně jedoucí lokomotivy. V obou případech šlo o lehká zranění. Hasiči z vlaku evakuovali pět cestujících a personál vlaku. Podle Drážní inspekce byly škody odhadnuty na 10,3 milionu korun. Z toho tři miliony korun na osobním vlaku, pět milionů na lokomotivě a 2,3 milionu korun je škoda na trati.

Zdroj: ČTK
před 41 minutami

Příčinou nehody trolejbusu a tramvaje v Brně byly ulomené šrouby, policie případ odložila

Policie po více než dvou letech prověřování odkládá případ nehody tramvaje a trolejbusu z dubna 2019 v Křenové ulici v Brně. Příčinou nehody bylo ulomení šroubů u trolejbusu, podle policie tak není na místě věc vyřídit jinak. Na policejním webu to dnes uvedl mluvčí Pavel Šváb. Při nehodě se tehdy zranilo 43 lidí.

"Ve věci nejde o podezření z trestného činu a věc není na místě vyřídit jinak. Příčinou bylo ulomení závrtných šroubů silentbloku, které řidič nemohl předpokládat a jejich případné narušení kontrolou před jízdou ani odhalit," uvedl mluvčí.

Šrouby se v rámci generální opravy trolejbusu měnily, znalecké zkoumání odhalilo rozdíl v technologii jejich výroby. "Policisté prověřovali, zda v rámci dodavatelsko-odběratelských vztahů některý ze subjektů v tomto směru nepochybil. Po vyhodnocení všech opatřených důkazů byla zjištěna dílčí pochybení více zainteresovaných osob, nedosahovala však takové intenzity, aby mohla být postižena normami trestního práva," uvedl mluvčí.

Nehoda se stala v pondělí 1. dubna 2019 před 14:00, ulici téměř na šest hodin zablokovala. Trolejbus jedoucí v kolejovém pásu znenadání vybočil do protisměru a čelně se střetl s protijedoucí tramvají, která jela bez cestujících. V nemocnici skončily čtyři desítky lidí včetně obou řidičů, 13 lidí bylo zraněno těžce a středně těžce. Škoda dosáhla 2,5 milionu korun.

Zdroj: ČTK
Další zprávy