Prodeje rostou, ceny ale nepadají. Proč jsou elektrická auta dražší než v minulosti?

Jan Matoušek Jan Matoušek
Aktualizováno 20. 12. 2019 22:29
Bez elektrifikace se automobilky ve světě stále se zpřísňujících nařízení kolem emisí minimálně v Evropě neobejdou. Nabídka nejen čistých elektromobilů, ale i hybridů a plug-in hybridů proto v posledních letech rychle roste. Zájem o ně ale limituje řada faktorů - tím největším je cena. Dalo by se předpokládat, že s rozšířením elektromobility budou ekologická auta levnější. Jaká je ale realita?
Foto: Jato Dynamics

Tady SUV nevládnou

JATO přináší i další zajímavou statistiku. Rozdělení podle tříd. Zatímco bez ohledu na pohon jsou na prvním místě SUV následovaná malými a kompaktními vozy, střední a vyšší střední třídou a MPV, u hybridů je pořadí odlišné.

V loňském roce totiž nejvíce hybridů spadalo mezi malá a kompaktní auta. Přesto porovnání s rokem 2014 ukazuje, že i tady SUV výrazně posílila, především na úkor MPV. Mezi plug-in hybridy pak SUV vedou relativně přesvědčivě, jejich podíl narostl především na úkor malých a kompaktních vozů. Mezi elektromobily jsou opět nejpopulárnější malá auta a kompakty, přesto i v této kategorii lze vypozorovat trend rostoucího zájmu o SUV.

I letos jsou za prvních deset měsíců malá a kompaktní auta podílově mezi elektrifikovanými modely nejúspěšnější. Mají podíl 35 procent, SUV potom 28 procent, střední a vyšší střední třída 23 procent a MPV 13 procent.

Budete-li se ptát, proč nejsou SUV, mezi spalovacími modely tolik populární segment, jasně na čele i mezi elektrifikovanými vozy, odpověď je až banálně jednoduchá. Automobilky jich zkrátka nabízejí mnohem méně. JATO spočítalo, že nějaký způsob elektrifikace nabízí 100 variant SUV, spalovacích je přitom přes 400.

 

Právě se děje

Další zprávy