BMW řady 8 se vrací. Designem provokuje, dvanáctiválec nahradilo turbo

Jan Matoušek Jan Matoušek
18. 6. 2018 17:30
Velké kupé do nabídky BMW historicky patří a i po konci řady 6 tak tento typ vozu nezmizí. Už jej však nenajdete pod stávajícím názvem. Mnichovská automobilka již před nějakým časem rozhodla o změně nomenklatury, z řady 6 se tak stala řada 8. Ani tato číslice přitom není v nabídce BMW nová - v devadesátých letech ji nosilo jiné velké kupé, které si časem získalo kultovní status. Jak na něj naváže "osmička" nové generace se můžete podívat do galerie.

Trocha historie

Číslovka 8 není v nabídce BMW žádnou novinkou. Poprvé se takové auto objevilo v roce 1989. I tehdy šlo o velké kupé, ačkoliv v absolutních číslech kratší než je tomu dnes. Také design byl jiný, primárně měl vůz vyklápěcí přední světla. Na začátku se pod kapotou objevil jen dvanáctiválec 850i s výkonem 221 kW a manuální nebo automatickou převodovkou. Jednotky V12 také vyrobilo nejvíce - přes 20 tisíc kusů. Až později následoval osmiválec 840 Ci s výkonem 210 kW. Na opačném konci spektra byla verze 850 CSi s dvanáctiválcem o výkonu 280 kW. Existuje i ještě silnější verze M8 o výkonu 410 kW, která se však nedočkala výroby. Stejné je to i v případě varianty se stahovací střechou. Do roku 1999 vzniklo lehce přes 30 tisíc kusů původní řady 8.

 

Právě se děje

Další zprávy