Sháníte auto? Máme čerstvé statistiky spolehlivosti z německých technických kontrol

Martin Přibyl Martin Přibyl
15. 11. 2021 6:04
Statistiky spolehlivosti sestavované podle výsledků prohlídek na německých STK letos přinesly překvapivé propadáky. Nejhorším čtyř- až pětiletým autem se stala nedávná ikona spolehlivosti, BMW řady pět a příbuzný šestkový bavorák. Celkově naštěstí množství závažných závad kleslo, podle techniků za to může pandemie i změny v chování lidí.
Foto: Shutterstock

Problémy na podvozku

Mezi nejčastější závady patří tradičně problémy se světly (vadná potkávací, zadní obrysová světla), úniky oleje a auta nezřídka neprojdou ani kvůli opotřebení zavěšení. TÜV upozorňuje, že přes snížení celkového množství vážných závad, v případě osvětlení a podvozku došlo jen k zanedbatelným zlepšením.

Problémy s podvozkem se přitom podle Wolze týkají jak levnějších, menších aut, která sice mají v principu jednodušší nápravy, ale potýkají se se zanedbaným servisem a městským provozem, tak i dražších aut. V jejich případě se projevuje sofistikovaná technika a vysoký nájezd. Mezi podvozkově problematická auta první kategorie Mazda 6, Nissan Qashqai, Fiat 500 nebo Renault Megane. V druhém případě pak BMW řad 3, 4, 5 a 6, ale také Audi A6 a A7 a Mercedes třídy E. U nich se vyšší množství závad začíná výrazněji projevovat s rostoucím věkem.

Podle Wolze jsou důvodem pro neklesající podíl podvozkových závad tlak na komfort, bezpečnost, ale také výrobní náklady. "Složitější, odlehčené podvozky a s nimi vyšší hmotnost aut znamenají, že se u nich začne rychleji projevovat zanedbaná údržba nebo každodenní vymetání výtluků," říká.

 

Právě se děje

Další zprávy