Uplynulý rok se nesl ve znamení kompaktních hatchbacků a SUV. Vybrali jsme 15 aut, která až na jednu výjimku letos přišla na český trh a udávala na něm trendy. Ať už se jedná o Dacii Duster, nebo Rolls-Royce Cullinan.
Volvo V60/S60
Poslední Volvo s dieselem a první bez něj. Dvojice technicky spřízněných Volv střední třídy, kombi V60 a sedanu S60, je pro Volvo přelomová. Zatímco kombi je posledním autem, u nějž švédská automobilka bude nabízet v době uvedení vznětový motor, sedan (na český trh dorazí až příští rok) je naopak prvním, který naftový motor vůbec nedostane. K mání bude jen s benzinovými pohonnými jednotkami nebo jako plug-in hybrid. Diesely z nabídky postupně zmizí, jak budou končit modely, u nichž zatím v nabídce jsou. V budoucnu budou všechna Volva přinejmenším plug-in hybridní, nebo čistě elektrická.
Diesel D4 ve Volvu V60 je přitom povedeným motorem (test si můžete přečíst zde), stejně jako celé auto. Oproti předchozí generaci má menší ze švédských kombíků (v nabídce je ještě V90) konečně dostatečně velký kufr (529 litrů) a prostornou kabinu. Auto není prvoplánově sportovní, ale nabídne příjemně nastavený podvozek a kvalitně udělaný interiér s typickým na výšku orientovaným displejem. Příští rok dorazí na trh také jeho zvýšená a oplastovaná terénní verze V60 Cross Country. I ta ještě bude tankovat naftu.