Auta, která nepřežila socialismus. Dojela na to, že nemohla konkurovat západním vozům

Lukáš Vaverka
4. 12. 2018 6:28
Doba plánovaného hospodářství automobilovému průmyslu příliš nepřála. Přesto se ve východním bloku pracovalo do poslední chvíle na nových, modernějších autech.

Z bývalých východních automobilových značek se dnešních dnů dožily tři: Dacia, Lada a Škoda. Šanci ale měly i další, jejich rozjeté projekty však musely čelit nečekanému otevření hranic, které přivedlo modernější konkurenci. Co automobilky z východního bloku na sklonku éry socialismu chystaly a jak se jim v následujících letech dařilo? Přinášíme přehled zajímavých příběhů a leckdy dlouhých sérií nástupnických modelů.

Foto: GAZ

Volha 3110

Ve světle nových podmínek GAZ nakonec dal přednost kompromisní variantě. Mnohokrát modernizovanou původní Volhu v roce 1996 nahradil vylepšený typ 3110. Recept byl jednoduchý: více plastu a více chromu. GAZ vůz prezentoval jako levnou cestu k autu střední třídy, což prodloužilo životnost Volhy na mnoho let.

 

Právě se děje

Další zprávy