Audi A1 z nabídky autosalonů v tuzemsku mizí. Zájemcům o tento nejmenší model vozu se čtyřmi kruhy v logu tuzemské zastoupení automobilky nabídne náhradou A1 Sportback, což je rozměrově prakticky identický vůz. Jen místo trojice dveří se lze do interiéru dostat hned pěticí otvorů.
Délka této karosářské varianty zůstala na hodnotě 3,95 m, nezměnil se ani rozvor náprav (2,47 m) a stejně velký je také objem zavazadlového prostoru (270 litrů).
Na zadních sedadlech, kde obvykle mohou cestovat pouze dva lidé (ale v nabídce je i pětimístná lavice), je pak v porovnání s třídveřovým autem o centimetr více místa na hlavu i ramena.
Motor se systémem odpojování válců přijde později
Pod kapotou vozu budou pracovat obdobné motory jako v Audi A1. Základem je čtyřválec 1,2 TFSI (63 kW), nad ním je 1,4 TFSI ve verzích s 90 kW a 136 kW. Novinkou bude od léta motor 1,4 TFSI (103 kW), který díky možnosti v případě nepotřeby odpojit dva válce ze čtyř uspoří každých sto kilometrů v průměru půl litru benzínu a dosáhne kombinované spotřeby 4,7 l/100 km.
Naftu spalují motory 1,6 TDI (66 kW, 77 kW) a 2,0 TDI (105 kW).
S oběma variantami méně objemného turbodieselu se mohl redaktor Aktuálně.cz svézt při tuzemské novinářské prezentaci tohoto vozu.
Klimatizace je v sériové výbavě
První z nich potěšil velmi tichým chodem, s druhým bylo zase prakticky nemožné překročit pětilitrovou hranici spotřeby i při jízdě v kopcovitém terénu. Trochu překvapila absence tlačítka, s nímž by bylo možné vypnout sériově montovaný systém start&stop.
V základním provedení Attraction naleznou budoucí majitelé šest airbagů, ESP, rádio, klimatizaci, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a dělená zadní sedadla.
Ambition je vyšší výbava a obsahuje také 16palcová litá kola, sportovní podvozek, sportovní sedadla a sportovní kůží potažený volant, hliníkový dekor, informační systém a přední mlhovky.
Cena verze Attraction začíná na částce 416 300 korun.