9 věcí, které nás nadchly na novém Fordu Mustang. A desátá, která naopak dokáže štvát

Eva Srpová Eva Srpová
24. 3. 2018 6:28
Jezdili jsme modernizovaným Fordem Mustang. Zatímco některé automobilky v rámci faceliftu pouze upraví příď a tvar světlometů, případně přidají nové odstíny laku, s inovovaným Mustangem si jeho tvůrci dali mnohem víc práce. Dostal vynikající desetistupňový automat, digitalizované přístroje, lepší podvozek i upravené řízení a také širší nabídku bezpečnostních asistentů.

Mustang je legendou, synonymem nejen pro sportovní modely od modrého oválu, ale především zakladatelem éry tzv. pony car, která odstartovala před více než padesáti lety.

Aktuálně se prodává už v šesté generaci. V USA se přestavila v roce 2013, do Evropy dorazila až o dva roky později. Nyní přišel na trh modernizovaný model. Řídili jsme ho v okolí Nice a měli možnost vyzkoušet jak základní čtyřválec, tak i osmiválec, a to s manuálem i zcela novou desetistupňovou automatickou převodovkou.

Pokud si chcete prohlédnout Mustang v rozsáhlé galerii, klikněte níže, jestliže vás ale zajímá více informací o voze a jeho hodnocení, vstupte do grafiky s detailním popisem kliknutím na hlavní fotku.

Foto: Ford

2. Skvělý V8

Už při vývoji aktuální, tedy šesté generace Mustangu se myslelo na to, že půjde o globálně prodávané auto, které poprvé oficiálně zamíří do Evropy.

Právě proto se vedle úžasného pětilitrového vidlicového osmiválce prodává také se čtyřválcem o objemu 2,3 litru. U nás cenový rozdíl nedává moc smysl (je to lehce přes 100 000 Kč), ale v zemích, jako je Nizozemsko nebo Norsko a Švédsko, je tento motor jeho jedinou záchranou. 

Daňová přirážka za výkonný osmiválec je totiž drastická. Jedině se čtyřválcem je v těchto zemích prodejný.

Českého fanouška tedy může těšit, že si může V8 dovolit. Jak by řekl klasik, kupujte, nebudou.

V Americe s faceliftem skončila výroba Mustangu s šestiválcem, který se do Evropy ani nedovážel. I na tamním trhu se tedy nabízí s těmito dvěma motorizacemi.

 

Právě se děje

Další zprávy