Obchod Amazon Style blízko Los Angeles se rozprostře na 2787 metrech čtverečních. Modelové zboží bude umístěno na stojanech a zákazníci si pomocí mobilní aplikace Amazonu naskenují kód zboží, které se jim líbí, a vyberou barvu a velikost, kterou požadují. Aby si mohli vyzkoušet oblečení, zařadí se do virtuální fronty na zkušební kabinku, kterou odemknou svým chytrým telefonem, jakmile bude připravena.
Zkušební kabinka bude vypadat jako šatna s osobním prostorem, ze které nemusí zákazník odejít, pokud bude chtít pokračovat v nákupech, popsala výkonná ředitelka Amazon Style Simoina Vasenová. Každou kabinku doplní dotyková obrazovka, pomocí které bude moci nakupující požádat o další zboží. To mu personál obchodu doručí do bezpečné oboustranné skříně do několika minut.
"Je to jako kouzelná skříň se zdánlivě nekonečným výběrem," uvedla Vasenová. Kromě oblečení bude obchod nabízet i obuv a doplňky.
Dotykové obrazovky také kupujícím navrhnou zboží k vyzkoušení. Amazon si uchová záznamy o zboží, které zákazník naskenuje, a jeho algoritmus na základě toho nabídne zákazníkovi další, podobné zboží. Zákazníci také budou moci vyplnit dotazník o svém stylu. Když vstoupí do zkušební kabinky, budou pak mít připravené nejen zboží, které si vybrali, ale také další, které vybral Amazon.
Firma už dříve představila technologii, která pomáhá zákazníkům při výběru oblečení. Nový obchod má za cíl přilákat širokou škálu kupujících a nabídnout stovky značek, dodala Vasenová. Odmítla však uvést jakékoliv další podrobnosti.
Vstup Amazonu do kamenných obchodů s módou přichází v době, kdy podnik sesadil společnost Walmart z prvního místa v prodeji oblečení v USA, mimo jiné díky rozmachu prodeje přes internet v době pandemie. Amazon se v posledních letech prosazuje v oblasti módy, včetně prodeje vlastních značek. V září 2020 spustil internetový obchod s názvem Luxury Stores.