Tržby společnosti se meziročně zvýšily o 23 procent na 18,3 miliardy eur a provozní zisk vzrostl o 72 procent na 1,98 miliardy eur. Výsledky překonaly očekávání analytiků, kteří v průměru počítali s provozním ziskem 1,774 miliardy eur při tržbách 17,824 miliardy eur, napsala agentura Reuters.
Společnost Airbus potvrdila, že v celém letošním roce hodlá dodat zákazníkům 880 až 890 letadel. Provozní zisk by se měl letos podle firemní prognózy zvýšit zhruba o 15 procent.
O airbusy stojí Francouzi
Mezi zájemci o nákup airbusů - který ale proběhne až za dva roky - je i letecká společnost Air France-KLM. Ta koupí 60 letadel Airbus A220-300. Současně z flotily postupně odstraní velkokapacitní dvoupatrové letouny A380. Cílem tohoto kroku je snížit spotřebu pohonných hmot a náklady.
Podle katalogových cen z loňského roku je cena zakázky 5,5 miliardy USD (126,5 miliardy Kč), uvedla dnes agentura Reuters. Konečná cena ale zpravidla bývá výrazně nižší, protože výrobci poskytují u větších zakázek slevy.
Objednávka bude zahrnovat rovněž opci na nákup 60 dalších letadel. Nová letadla mají nahradit 51 starších airbusů A318 a A319, jejichž průměrné stáří je téměř 17 let a které létají převážně na evropských trasách. Dodávky nových letadel mají začít v září 2021.
Model A220 byl dříve známý jako Bombardier C Series a vyrábí se v Kanadě. Airbus loni převzal výrobu letadla od Bombardieru. Model byl původně vytvořen jako rival pro letadla Airbus A320 a Boeing 737. Zakázka od Air France je velkou podporou pro tento program. Airbus má teď nevyřízené objednávky na 551 těchto letadel.
Air France současně do roku 2022 postupně vyřadí z provozu velkokapacitní letouny A380, kterých má deset. Aerolinky upozornily, že A380 spotřebuje o 20 až 25 procent více paliva na sedadlo než dálkové letouny nové generace. Airbus před pěti měsíci oznámil, že výrobu těchto letadel kvůli nízkému zájmu ukončí.
Airbus o vedoucí pozici na světovém trhu s letadly dlouhodobě soupeří s americkým konkurentem Boeing. Ten se ve druhém čtvrtletí kvůli problémům s letouny 737 MAX propadl do nejhlubší ztráty za posledních deset let. Americký podnik prodělal téměř tři miliardy dolarů (69 miliard Kč) po zisku 2,2 miliardy dolarů před rokem.