Praha – Společnost Ahold, která v Česku provozuje obchody Albert, se ve finančním roce 2014/2015, který trval 24 měsíců a skončil koncem roku 2015, propadla do ztráty 1,24 miliardy korun. Tržby druhého největšího obchodního řetězce v České republice za tyto dva roky činily 102,6 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. Ahold na začátku roku 2014 koupil 49 ztrátových prodejen Interspar.
"V uvedeném období je zahrnuta investice do společnosti Spar, náklady na obrácení negativního trendu obchodů Interspar a jejich začlenění pod značku Albert," uvedl generální ředitel Ahold ČR Jesper Lauridsen.
Ahold vykázal v uvedeném účetním období provozní ztrátu 1,8 miliardy korun. "S ohledem na hospodářský výsledek se nenavrhuje výplata dividend akcionářům ani tantiém členům orgánů společnosti," uvádí se ve zprávě dozorčí rady. Představenstvo také navrhlo, aby vzniklá ztráta byla převedena na účet neuhrazené ztráty minulých let. V roce 2013 skončilo hospodaření Aholdu ziskem 312 milionů korun.
Ahold v roce 2014 koupil za 5,2 miliardy korun 49 ztrátových prodejen Interspar. Antimonopolní úřad transakci schválil za předpokladu, že Ahold prodá pět prodejen v České Lípě, Litoměřicích, Táboře a Třebíči.
Loni v prvním čtvrtletí měla firma zisk 189 milionů korun. Společnost v reportu za první tři loňská čtvrtletí uvedla, že zlepšení hospodaření řetězce v regionu střední a jihovýchodní Evropy bylo taženo Českem a Řeckem.
Kvůli sporu mezi odbory Alberta a vedením firmy ohledně růstu mezd jednal na konci loňského roku premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) i s nizozemským velvyslancem. Prodavačky, skladníci a další provozní zaměstnanci řetězce nakonec dostali v prosinci mimořádnou odměnu 1000 korun a základní mzdy se jim zvýšily v průměru o 8,5 procenta. Odbory v prosinci uvedly, že provozní zaměstnanci Aholdu berou průměrně 12 500 Kč hrubého měsíčně, vedení společnosti uvedlo částku o 3000 Kč vyšší včetně variabilního příspěvku.
Ahold provozuje v Česku přes 300 hypermarketů a supermarketů Albert a má více než 17 000 zaměstnanců. Každý den poskytuje služby přibližně 640 tisícům zákazníků.
Albert patří mezi největší obchodníky v ČR spolu s řetězci Kaufland, Tesco, Lidl či Penny Market. Tržby Kauflandu v ČR ve finančním roce 2014/2015, čítajícím 12 měsíců, stouply na 55,2 miliardy a zisk činil 2,1 miliardy korun. Tesco v ČR ve finančním roce 2014/2015, tedy rovněž za 12 měsíců, vykázalo ztrátu 3,9 miliardy a tržby 41,7 miliardy korun.