Volební deník: Svátek masochistů, ČT vysílá spoty stran

Michal Žák David Slížek, Michal Žák
12. 5. 2010 18:05
Den po dni sledujeme, jak probíhá předvolební kampaň

"Volby jsou příliš vážná věc, než aby mohly být přenechány politikům."

Jednou už spolu diskutovali. Jaké o bude teď? Souboj Titánů nebo Mnoho povyku pro nic?
Jednou už spolu diskutovali. Jaké o bude teď? Souboj Titánů nebo Mnoho povyku pro nic? | Foto: repro ČT

Co se stalo v kampani ve středu 12. května 2010

Z dnešního vydání: Čeká nás další debata Paroubka s Nečasem? *** Dívá se někdo na volební spoty v ČT? *** Skončí volby zase patem? *** Co dělají superlídři, zatímco my pracujeme? *** Kam se poděly stamiliony za kampaň?

Nečas vyzval nejlepšího diskutéra Paroubka na souboj

Nejdřív vyzýval k veřejné televizní debatě šéf ČSSD Jiří Paroubek (samozvaně pasovaný na nejlepšího diskutéra v zemi) lídra ODS Petra Nečase. Po vysílání, které si můžete pamatovat jako "hru na schovku za papíry", pak obě strany šermovaly zaručenými průzkumy, že u diváků vyhrály právě ony. A teď naopak vyzývá k veřejnému střetnutí Nečas Paroubka. "Vyzývám Vás k diskuzi, zda hrozí či nehrozí České republice snížení ratingu, zda hrozí či nehrozí prodražení státního dluhu, zda hrozí či nehrozí odchod zaměstnavatelů, zda hrozí či nehrozí snížení životní úrovně a zda se státní dluhy mají či nemají platit," píše Nečas. Výběr místa, moderátora i formy diskuze nechává na šéfovi ČSSD. Odpověď sociálních demokratů nebyla v době uzávěrky Volebního deníku ještě k dispozici. 

Přehlídka marnosti: vysílají se volební spoty

Česká televize začala vysílat zábavný pořad určený masochistům, dala by se s trochou nadsázky popsat hodina volebních spotů, které budeme ode dneška na veřejnoprávní obrazovce pravidelně vídat. O smyslu spotů nejsou přesvědčeny ani strany, a tak letos hodně často televize vysílá místo klipu nápis, že tady by diváci byli bývali viděli spot, kdyby ho ta či ona strana dodala. A když už strany něco dodají, nedá se na to většinou dívat. Ono klipům ze série Přemluv bábuVolte Lišku - Zabij bábu - O..b Čecha se politici mohou opravdu jen těžko vyrovnat. A podařený je i spot kapely Nightwork po iniciativu Vyměňte politiky - posuďte sami:

Youtube video
Youtube video | Video: youtube.com

A ještě douška: Liberálové.cz zařadili do televize loňský spot pro volby do Evropského parlamentu. "Šetříme u sebe a naše názory se nemění," snaží se z toho vyrobit záměr a přednost lídr Milan Hamerský. A tu o Karkulce znáte?

Utrpí Paroubek Pyrrhovo vítězství?

Do voleb pořád zbývá ještě 15 dní a 20 hodin, takže se ještě může stát hodně věcí. Pokud by se vyplnila prognóza agentury Factum Invenio, čeká nás ale po sečtení hlasů opět patová situace. Nejnovější průzkum ukázal, že by sice vyhrála ČSSD, ale většinu 104 křesel by ve sněmovně měly pravicové a středové strany (ODS, Věci veřejné, TOP 09 a KDU-ČSL). Čeká nás zřejmě horké léto. Více o průzkumu čtěte zde

Superlídrům v patách: Paroubek v Ústí, Nečas v Ostravě

Reportérky Aktuálně.cz sledují tento týden předvolební kampaň na vlastní kůži. S lídry dvou největších stran jezdí od města k městu a podávají svědectví o tom, jak politici přesvědčují voliče. Záznam dvou dnů si můžete přečíst tady (úterý) a tady (středa).

Kampaň už spolkla stovky milionů, nejvíc utrácí ČSSD

Stovky milionů už od ledna politické strany utratily za billboardy a inzeráty v médiích. Podle analýzy firmy Kantar Media, zveřejněné v Hospodářských novinách, zatím s přehledem nejvíce utráci ČSSD. Za čtyři měsíce nakoupila reklamní plochy za odhadem 207,4 milionů korun, ovšem bez slev a bonusů. ODS za stejnou dobu zaplatila 122,6 milionů, Věci veřejné 34 milionů Zemanova SPOZ celkem asi 10 milionů a TOP 09 kolem 7 milionů korun. Komunisté za propagaci zaplatili 3 miliony, lidovci 800 tisíc a Strana zelených půl milionu korun.

Chcete si připomenout kampaň před volbami, které nebyly? Podívejte se na Volební deníky z léta a podzimu 2009

 

Právě se děje

Další zprávy