reklama
 
 

Soukup na Barrandově stranil Zemanovi. Rada povede s televizí správní řízení kvůli pořadu s Ovčáčkem

8. 3. 2018 20:09
Na ostré výměny názorů nedošlo. Sledujte ukázku z pořadu Arény Jaromíra Soukupa 5. 12. 2017. | Video: Barrandov TV
"Moderátor dostatečným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta," píše rada v tiskové zprávě.

Praha - Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zahájila řízení o přestupku s televizí Barrandov za politicko-publicistický pořad Aréna Jaromíra Soukupa, který televize odvysílala 5. prosince. Hostem pořadu byl mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček.

Anotace pořadu slibuje "ostré výměny názorů mezi hostem a publikem", což se podle rady v tomto případě nedělo. "Moderátor dostatečným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta," píše rada v tiskové zprávě.

Pořad podle rady zvýhodnil stávajícího prezidenta Zemana. "Vydání, vysílané v období před prezidentskými volbami, bylo koncipováno takovým způsobem, že výrazně zvýhodnilo jednoho z kandidujících, stávajícího prezidenta, Miloše Zemana," píše se dále v tiskové zprávě. Televize Barrandov se dopustila porušení povinnosti dbát na zásady objektivity a vyváženosti.  

"Nyní proběhne dokazování, TV Barrandov bude mít lhůtu na vyjádření a v řádu měsíce až dvou se rozhodne," řekl ke správnímu řízení předseda RRTV Ivan Krejčí.

Rada řeší Barrandov opakovaně

RRTV se televizí Barrandov nezabývá ojediněle. V únoru zahájila správní řízení kvůli pořadům Duel Jaromíra Soukupa a Aréna Jaromíra Soukupa, které před druhým kolem prezidentských voleb podle rady zvýhodňovaly současného prezidenta.

V létě loňského roku jí vytkla, že v předvolebních debatách až příliš často na úkor ostatních vystupují politici z hnutí ANO. Barrandov byl v minulosti také kritizovaný za to, že příliš často zve předsedu SPD Tomia Okamuru.

Server Hlídací pes zase zjistil, že "publikum obyčejných občanů", jak televize označuje diváky přímo v publiku, tvoří představitelé prokremelské a radikálně nacionalistické scény.

Za posledních šest let rada udělila čtyři pokuty za porušení objektivity a vyváženosti. Ve všech čtyřech případech pokutovala Českou televizi. Případná pokuta může být od pěti tisíc až do 2,5 milionu.

autor: mp | 8. 3. 2018 20:09

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama