reklama
 
 

Soukup neférově napadl práci vás všech, píše šéf ČT zaměstnancům. Barrandov jásá nad sledovaností

AKTUALIZOVÁNO 2. 3. 2018
Česká televize on-line vyvracela nepravdy, které padly v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa | Video: Tv Barrandov, Twitter České televize |  04:03
Ředitel České televize se v e-mailu zaměstnancům tvrdě vymezil proti pořadu TV Barrandov, v němž její majitel kritizoval financování ČT.

Praha - Generální ředitel České televize Petr Dvořák se v e-mailu adresovaném zaměstnancům ohradil vůči středečnímu pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa na televizi Barrandov. Moderátor i majitel televize Soukup 79 minut vysílání věnoval financování veřejnoprávního média, které ostře kritizoval, mnohdy ovšem i pomocí nepravdivých tvrzení. Jako rekvizity mu sloužil starý televizor a stovky bankovek, které opakovaně ve studiu rozhazoval.

"Vůbec poprvé jsme se ocitli v situaci, kdy se komerční stanice rozhodla věnovat hodinu a půl svého vysílání účelovým, jednostranným a manipulativním útokům na Českou televizi," upozornil Dvořák zaměstnance v dopise, který má Aktuálně.cz k dispozici.

Dvořák potvrdil, že se televize bude bránit právní cestou. "O důvodech a motivacích generálního ředitele TV Barrandov k bezprecedentnímu ataku na transparentnost a kredibilitu televize veřejné služby se můžeme v tuto chvíli pouze dohadovat, nicméně je nebudeme nečinně sledovat," uvedl.

"TV Barrandov ústy svého majitele neférovým způsobem napadla práci a výsledky nejen mé a mých kolegů z vedení České televize, ale především práci Vás všech, kterou denně odvádíte v nezpochybnitelný prospěch našich diváků, koncesionářů. Nemíním to nechat bez povšimnutí a budu bránit dobré jméno České televize, a to cestou právní i prostřednictvím regulačních orgánů," dodal ředitel ČT.

Česká televize už na některá Soukupova tvrzení reagovala na svém twitterovém účtu. Upozornila například na to, že moderátor ukazuje nesprávné grafy nebo že místo fotografie televizního radního Zdeňka Šarapatky ukazuje exposlance Úsvitu Milana Šarapatku. "K těm dalším - a že jich bylo opravdu dost - se podrobně vyjádříme v materiálu, který zpracováváme a který bude podkladem pro naše další kroky," doplnil Dvořák.

TV Barrandov na dotazy Aktuálně.cz týkající se tohoto pořadu dosud neodpověděla. V tiskové zprávě se pouze pochlubila rekordní sledovaností 357 tisíc diváků. "Z včerejších hodnot sledovanosti jasně vyplývá, že toto téma zajímá značnou část lidí. Rekordní hodnoty mě samozřejmě těší, daleko důležitější je ale pro mě fakt, že právě tito lidé mají nyní alespoň hrubou představu o tom, co všechno je možné v neuvěřitelném světě veřejnoprávních médií," uvedl Soukup.

Později mluvčí Barrandova v další tiskové zprávě uvedla, že za svými tvrzeními stanice stojí. Soukup v ní zároveň slíbil, že se v dalším díle svého pořadu bude zabývat přímo osobou šéfa ČT Dvořáka.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání opakovaně TV Barrandov kritizovala za nevyváženost. Kvůli pořadu Duel Jaromíra Soukupa - Prezidentský speciál, který televize odvysílala v pondělí 22. ledna před druhým kolem prezidentských voleb, dokonce zahájila správní řízení.

autor: wlk | 2. 3. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama