Soukup na Barrandově přes hodinu útočil na ČT. Pomluvám se budeme bránit, vzkazuje televize

Šéf televize TV Barrandov Jaromír Soukup se ve svém pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa ostře opřel do ČT. Opakovaně však v pořadu nemluvil pravdu.
Sledujte, jak Česká televize on-line vyvracela nepravdy, které padly v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa | Video: Tv Barrandov, Twitter České televize

Praha - "Já se jí nebojím a za rebela jsem vlastně docela rád," vzkázal České televizi šéf TV Barrandov Jaromír Soukup na úvod svého středečního pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa. V něm 79 minut nepřetržitě ostře kritizoval hospodaření České televize (ČT), leckdy ale na základě nepravdivých tvrzení. Více než desítku nepravd či nepřesností už v průběhu vysílání Česká televize vyvracela na svém twitterovém účtu.

ČT redakci Aktuálně.cz sdělila, že se bude "nepravdivým a manipulativním pomluvám" bránit. "S ohledem na dobrou pověst instituce a jejích zaměstnanců využijeme všechny možnosti právního státu," řekl ředitel Divize korporátních vztahů a komunikace Vít Kolář. Konkrétní kroky ale nechtěl upřesnit. 

Soukup svůj středeční pořad doplnil o rekvizity: starý televizor a stovky bankovek, které opakovaně ve studiu rozhazoval. Hned v úvodu mediální magnát zaútočil na člena Rady České televize Zdeňka Šarapatku. "Je ztělesněním neuvěřitelného politruka, který nevidí doleva ani doprava," řekl Soukup a na obrazovce ukázal Šarapatkovu fotografii. Na snímku však nebyl Zdeněk Šarapatka, ale bývalý poslanec Milan Šarapatka, který byl zvolen do sněmovny jako nestraník za Okamurovo bývalé hnutí Úsvit.

Soukup také prohlásil, že Česká televize ročně získá skoro půl miliardy korun z prodeje reklamy a sponzoringu u svých pořadů. "Z reklamy na ČT profituje zejména agentura Médea - agentura Jaromíra Soukupa," připomněla ČT na svém Twitteru.

Česká televize uvedla na pravou míru i Soukupovo tvrzení o svém hospodaření nebo o tom, že pod ni stále spadá obecně prospěšná společnost Člověk v tísni. Česká televize upřesnila nebo vyvrátila více než desítku Soukupových výroků.

TV Barrandov na otázky Aktuálně.cz dosud neodpověděla.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání opakovaně TV Barrandov kritizovala za nevyváženost. Kvůli pořadu Duel Jaromíra Soukupa - Prezidentský speciál, který televize odvysílala v pondělí 22. ledna před druhým kolem prezidentských voleb, dokonce zahájila správní řízení.

Důvodem bylo, že moderátor Jaromír Soukup neplnil při rozhovoru s prezidentem Milošem Zemanem "roli kvalifikovaného oponenta". Soukup má přitom k prezidentovi, který je také dlouhodobým kritikem České televize, velmi blízko, dokonce byl po vyhlášení výsledků voleb v jeho "vítězném týmu". 

Upoutávka na středeční pořad Kauzy Jaromíra Soukupa:

 

Právě se děje

před 5 hodinami

Ruští lékaři vyzvali Navalného, aby ukončil hladovku, než bude pozdě

Ruští lékaři, kteří poskytovali péči opozičnímu představiteli Alexeji Navalnému, když byl na svobodě, politického aktivistu nyní vyzvali, aby v zájmu zachování svého zdraví ukončil protestní hladovku. Vyjádřili obavy o jeho život a úřady vyzvali, aby umožnily jeho převoz z vězeňské do civilní nemocnice v Moskvě.

Ruská ombudsmanka Taťjana Moskalkovová dnes naopak uvedla, že lékařská péče, které se Navalnému ve vězeňském zařízení ve Vladimirské oblasti dostává, odpovídá mezinárodním standardům, napsala agentura Interfax.

Vězněný Navalnyj drží hladovku již 23 dní. Chce její pomocí docílit, aby k němu byli puštěni kromě vězeňských zdravotníků také lékaři zvenčí.

"Pokud bude hladovka pokračovat, dokonce i po velmi krátkou dobu, bohužel brzy jednoduše nebudeme mít koho léčit. Naším hlavním úkolem je ochránit život a zdraví našeho pacienta," napsali lékaři. Jejich výzvu zveřejnil ruský opoziční zpravodajský portál Mediazona.

K otevřenému dopisu se připojila šéfka ruských lékařských odborů a Navalného lékařka Anastasija Vasiljevová. "Opravdu doufáme, že Alexej zítra (v pátek) hladovku ukončí," sdělila Vasiljevová agentuře Reuters.

Zdroj: ČTK
Další zprávy