Barrandov zvýhodnil Zemana, moderátor mu stranil, říká rada. Nemůžu suplovat Drahoše, hájí se Soukup

Michal Polák Michal Polák
8. 2. 2018 17:18
"Moderátor dostatečným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta, naopak vyjadřoval hostu Miloši Zemanovi svoji názorovou podporu," píší radní.
Jaromír Soukup v jednom ze svých pořadů.
Jaromír Soukup v jednom ze svých pořadů. | Foto: TV Barrandov

Praha - Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zahájila správní řízení s TV Barrandov kvůli pořadu Duel Jaromíra Soukupa - Prezidentský speciál, který televize odvysílala v pondělí 22. ledna před druhým kolem prezidentských voleb.

"Moderátor dostatečným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta, naopak vyjadřoval hostu Miloši Zemanovi svoji názorovou podporu, a to v úvodní monologické řeči i v průběhu diskuse," píše se v tiskové zprávě RRTV.

Miloš Zeman tak měl k dispozici prakticky neomezený prostor k tomu, aby prezentoval své názory a postoje. "Pořad způsobem moderace a volbou diskusních témat výrazně zvýhodnil stávajícího prezidenta nad jeho protikandidátem. Provozovatel se tak mohl dopustit porušení povinnosti dbát zásad objektivity a vyváženosti," tvrdí rada.

Televize Barrandov do pořadu zvala také Jiřího Drahoše, ale ten odmítl přijít. Bývalý šéf Akademie věd absolvoval pouze debaty na Primě a v České televizi.

Šéf televize Jaromír Soukup nemá dojem, že by televize udělala cokoliv špatně. "Žádného pochybení si nejsme vědomi. Naprosto nesouhlasím s tvrzením RRTV, že jsem nadržoval panu prezidentovi. Moderátor není od toho, aby suploval hosta, který odmítl přijít," napsal Aktuálně.cz Soukup.

Radě se nelíbila ani Aréna s Klausovým Rumburakem

Rada má problém také s dalším barrandovským pořadem, a to s Arénou Jaromíra Soukupa ze dne 16. ledna. I kvůli ní s televizí zahájila správní řízení. "Uvedené vydání pořadu výrazně zvýhodnilo jednoho z kandidátů, a to stávajícího prezidenta Miloše Zemana," píší radní v tiskové zprávě.

Radním vadí, že v pořadu "byly prezentovány pouze ty názory, které podporovaly volbu současného prezidenta Zemana". Hosty v pořadu byli Jaroslav Foldyna (ČSSD), Radek Vondráček (ANO), Tomio Okamura (SPD) a Václav Klaus ml. (ODS), kteří jsou všichni sympatizanty současného prezidenta.

"Pan Klaus je vlastenec a inteligentní člověk, takže logicky musí volit pana Zemana," prohlásil v pořadu například Tomio Okamura, který Drahoše označil za promigračního, proislámského a probruselského, aniž by mu kdokoliv oponoval.

I Václav Klaus mladší zpochybnil kvality Zemanova protikandidáta. "Lidé, kteří nesnáší prezidenta Zemana, by podpořili jakéhokoliv kandidáta. Čili i Rumburaka, kdyby se ukázalo, že má rád Arabelu a že se z ničeho vypracoval na čaroděje druhé kategorie," řekl.

"Argumenty pro volbu Jiřího Drahoše nezazněly ani od hostů, ani od moderátora pořadu Jaromíra Soukupa, který v rámci tématu prezidentských voleb žádným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta," vysvětluje v tiskové zprávě rada. Diváci si tak nemohli utvořit vlastní nezávislý názor na problematiku prezidentských voleb.

"TV Barrandov má 30 dní na vyjádření, a jestliže už televize obdržela upozornění na porušení objektivity a vyváženosti, tak při neúspěchu televize ve správním řízení můžeme udělit pokutu," řekl předseda rady Ivan Krejčí. Pokuta může být od pěti tisíc až do 2,5 milionu.

Za posledních šest let rada udělila čtyři pokuty za porušení objektivity a vyváženosti. Ve všech čtyřech případech pokutovala Českou televizi.

Podívejte se na sestřih z prezidentského speciálu na TV Barrandov:

Miloš Zeman v TV Barrandov: Já jsem krásný mladý muž, kdyby po mně někdo vyjel, asi bych to poznal | Video: TV Barrandov
 

Právě se děje

před 14 minutami

Na základě jednání s ministrem vnitra Hamáčkem a policií zavedeme na části dálnice D1 zákaz předjíždění kamionů, řekl Babiš podle České televize.

Zdroj: ČTK
Další zprávy