"Určující barevností jsou tmavé pozadí a bílé informace. V metru jsou doplněny lineárním akcentem v tradičních barvách linek, nově i s modrou linkou D. Pro pěší navigaci pak užíváme akcentů v barvě oranžové," řekl ke společnému návrhu studií Side2, architektonického studia A69 - architekti a Superior Type ředitel grafického studia Side2 Tomáš Machek. Nový orientační systém je určen pro pěší, automobily, cyklisty nebo MHD.
Nadzemní prvky by podle vítězného návrhu měly nově doplnit například směrovníky, které budou navigovat k památkám, službám či ke vstupům do metra pro znevýhodněné osoby, a obelisky s informacemi pro pěší. Od umístění map na obeliscích si město slibuje nárůst obliby pěší chůze oproti jízdám hromadnou dopravou na kratší vzdálenosti. Pro popisy tabulí bude sloužit nově navržené písmo Prague Citizen.
Regionální organizátor pražské integrované dopravy (ROPID) dvoukolovou soutěž na podobu jednotného informačního systému pro veřejnou dopravu a prostranství Prahy vyhlásil v roce 2021. Úkolem designérů bylo navrhnout komplexní řešení, které usnadní veřejnosti pohyb po metropoli.
Vítěze dvoufázové soutěže vybrala porota z 16 přihlášených týmů. V porotě zasedli mimo jiné architektka a urbanistka Pavla Melková, informační designérka Veronika Egger, ředitel ROPID Petr Tomčík a náměstek pražského primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
První nové navigační cedule chce město podle náměstka Scheinherra instalovat v létě. Navigace pro pěší podle vítězného návrhu se tak objeví třeba na pěší trase mezi Staroměstským náměstím a pražským Výstavištěm. Pražský dopravní podnik bude systém testovat během léta na stanicích Palmovka a Háje.
To, že se stávající cedule nebudou za nové vyměňovat plošně, avizoval už dříve primátor Prahy Zdeněk Hřib (Piráti). K výměně značení a orientačních prvků se tak bude přistupovat v rámci oprav plánovaných z jiných důvodů.
Projekt jednotného informačního systému české metropole se připravuje od roku 2017. Současná podoba navigačního systému pochází z minulého století. Stávající systém je podle Scheinherra roztříštěný a jeho prvky mají na starosti různí správci. Sjednocení by tak podle něj mělo i zlevnit správu a údržbu.