"Brutální" Barrandovský most pomáhaly stavět i počítače. Podívejte se, jak vznikal

"Brutální" Barrandovský most pomáhaly stavět i počítače. Podívejte se, jak vznikal
Tato varianta vetkla mostu jeho šikmý tvar. "Je to tvarově komplikovaný most. Prakticky nemá žádnou konstantní šířku," uvedl na setkání se starosty pořádaném TSK statik Milan Šístek, který se na stavbě mostu podílel. Barrandovský most se tak stal druhým a zatím posledním šikmým mostem přes Vltavu. Tím prvním byl Holešovický železniční most.
Barrandovský most patří podle odborníků k nejzdařilejším stavbám českého pozdního brutalismu. Pohled na jeho stavbu z Hlubočep, 22. srpna 1985.
Stavba rampy H, 24. května 1985.
3. listopadu 1988 pak Praha most slavnostně otevřela celý - včetně severní části a chodníků pro pěší. Nechyběl ani generální tajemník Ústředního výboru KSČ Miloš Jakeš (druhý zleva) a vedoucí tajemník Městského výboru KSČ v Praze Miroslav Štěpán (třetí zleva).
Foto: ČTK
Tomáš Klézl Dan Poláček Tomáš Klézl, Dan Poláček
5. 4. 2022 9:26
Barrandovský most je nejvytíženější dopravní stavbou v Česku. Ale to není jediné unikum, kterým se může pyšnit. Neobvyklý je třeba jeho šikmý tvar nebo fakt, že při jeho plánování před čtyřmi dekádami pomáhaly počítače. Nyní ale stavbu na jihu Prahy čekají rozsáhlé opravy a s nimi spojené uzavírky. Podívejte se, jak Barrandovský most, dříve známý jako most Antonína Zápotockého, vznikal.
 

Právě se děje

Další zprávy