Volební vyúčtování: Babiš dal za kšiltovky milion, SPD za Ortelův koncert 120 tisíc

Radek Dragoun Radek Dragoun
28. 8. 2019 7:03
Mažoretky, klauni, špekáčky nebo levandulové mýdlo. Za to všechno utrácely peníze politické strany před letošními volbami do Evropského parlamentu. Vyplývá to ze zpráv o financování kampaně, kterou do úterní půlnoci musely všechny strany zveřejnit. Nejvíce peněz na kampaň dalo hnutí ANO, které za ni utratilo 32 milionů korun. Více než milion stály červené kšiltovky "Silné Česko" po vzoru amerického prezidenta Donalda Trumpa, které se staly jedním ze symbolů kampaně.
Foto: ČTK

SPD: Téměř 9 milionů za distribuci novin, 120 tisíc za skupinu Ortel

Více než 23 milionů korun stála kampaň hnutí SPD. Téměř devět milionů investovalo do výroby a distribuce volebních novin. Na konci dubna pořádalo jako start své kampaně demonstraci na Václavském náměstí s tématem "ne diktátu EU, její imigrační politice a islamizaci". V rámci akce vystoupila i skupina Ortel, což stranu přišlo na více než 120 tisíc korun.

Vystoupila zde také francouzská poslankyně a šéfka Národní fronty Marine Le Penová či předseda nizozemské Strany pro svobodu Geert Wilders. Dorazila také britská poslankyně za Stranu nezávislosti Spojeného království (UKIP) Janice Atkinsonová. Té podle zprávy hnutí SPD zaplatilo za cestovní náklady devět tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy