Radek Dragoun
28. 8. 2019 7:03
Mažoretky, klauni, špekáčky nebo levandulové mýdlo. Za to všechno utrácely peníze politické strany před letošními volbami do Evropského parlamentu. Vyplývá to ze zpráv o financování kampaně, kterou do úterní půlnoci musely všechny strany zveřejnit. Nejvíce peněz na kampaň dalo hnutí ANO, které za ni utratilo 32 milionů korun. Více než milion stály červené kšiltovky "Silné Česko" po vzoru amerického prezidenta Donalda Trumpa, které se staly jedním ze symbolů kampaně.
ČSSD: Špekáčky, mažoretky a country vystoupení
Ani téměř 13,5 milionu korun nestačilo ČSSD k tomu, aby se přehoupla přes pětiprocentní hranici a měla tak šanci získat alespoň jednoho europoslance. Voličům se přitom snažila zalíbit všelijak. Přes 9 tisíc korun šlo na špekáčky, 7 tisíc na klauny, 4 tisíce na skákací hrad, 3 tisíce na ukázky bojového umění, 6,5 tisíce na mažoretky nebo 2 tisíce za country vystoupení.