Volební vyúčtování: Babiš dal za kšiltovky milion, SPD za Ortelův koncert 120 tisíc

Radek Dragoun Radek Dragoun
28. 8. 2019 7:03
Mažoretky, klauni, špekáčky nebo levandulové mýdlo. Za to všechno utrácely peníze politické strany před letošními volbami do Evropského parlamentu. Vyplývá to ze zpráv o financování kampaně, kterou do úterní půlnoci musely všechny strany zveřejnit. Nejvíce peněz na kampaň dalo hnutí ANO, které za ni utratilo 32 milionů korun. Více než milion stály červené kšiltovky "Silné Česko" po vzoru amerického prezidenta Donalda Trumpa, které se staly jedním ze symbolů kampaně.
Záběr z volebního štábu ODS. Praha, 26. 5. 2019.
Záběr z volebního štábu ODS. Praha, 26. 5. 2019. | Foto: Václav Vašků

ODS: 200 tisíc za medové perníky a modré tužky

ODS vyšla kampaň do evropských voleb na 17,5 milionu. Kromě tradičních výdajů nakupovala medové perníčky, na které šlo ze stranické pokladny 125 tisíc korun. Politické strany v kampaních pořizují ve velkém i tužky. Občanští demokraté za ně utratili 76 tisíc.

 

Právě se děje

Další zprávy