Praha - Osm z deseti českých uživatelů internetu tráví čas na sociálních sítích každý den. Od loňského roku se jejich počet zvýšil o 11 procentních bodů na 80 procent. Průměrný strávený čas na nich stoupl o pět minut na 149 minut za den. Vyplývá to z dubnového průzkumu společnosti AMI Digital provedeného ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.
Ze sociálních sítí užívají Češi nejčastěji Facebook a YouTube, oba servery jsou také nejznámější. Facebook zná 99 % uživatelů, Youtube 98 procent. Narůstá ale i obliba Instagramu. "Je to dáno tím, že se poměrně intenzivně inovuje. Daří se mu oslovovat větší a mladší cílovou skupinu," okomentoval meziroční nárůst ředitel AMI Digital Vladan Crha. Znalost Instagramu se zvýšila o 11 procentních bodů na 92 procent.
Aktivně se Češi sociálním sítím v průměru věnují dvě a půl hodiny denně. Více času na nich pak tráví ženy, lidé bez vysokoškolského vzdělání, obyvatelé středních měst a mladí lidé do 29 let. Těch je zároveň na sítích nejvíc.
"Používám hlavně Facebook. Mám tam přátele z celé republiky, tak jsem v kontaktu s těmi, se kterými se nevídám," popsala jedna z uživatelek Michaela Radová. Nejčastějšími důvody pro používání je právě kontakt s přáteli, zábava a získávání informací.