Vozili po něm uhlí, teď slouží k rekreaci. Staré fotky ukazují začátky Baťova kanálu

Vozili po něm uhlí, teď slouží k rekreaci. Staré fotky ukazují začátky Baťova kanálu
Přírodní památku Na letišti tvoří odstavené rameno řeky Moravy na okraji otrokovického letiště, asi 1,5 kilometru jihozápadně od železniční stanice v Otrokovicích. Předmětem ochrany je zachování jednoho z posledních zbytků mrtvých ramen řeky Moravy, která byla v minulosti typická pro celý její střední tok. Rameno je pozůstatkem původního říčního meandru, který byl oddělen při vodohospodářské regulaci řeky Moravy.
Výklopník u Sudoměřic sloužil k překládání lignitového uhlí, které se přiváželo po železniční trati z nedalekého dolu Tomáš v Ratíškovicích. Po vysypání prašného lignitu z vagonů se lodě plavily po Baťově kanále až do elektrárny v Otrokovicích. V roce 2004 byla na Výklopníku otevřena vyhlídková věž, která je pro veřejnost přístupná v průběhu turistické sezony.
Výletní motorová loď Mojena s kapacitou 25 výletníků v 30. letech minulého století.
Baťův kanál je dnes především vyhledávanou turistickou atrakcí. Zobrazit 65 fotografií
Foto: Povodí Moravy s. p.
Dan Poláček Pavel Mazanec ČTK Dan Poláček, Pavel Mazanec, ČTK
Aktualizováno 17. 10. 2024 10:40
Baťův kanál ročně navštíví desetitisíce lidí, kteří se po něm plaví na loďkách i moderních hausbótech. Jedinečná technická památka protínající malebnou krajinu Hodonínska, Uherskohradišťska a Zlínska původně ale nesloužila k rekreačním účelům. Byla vybudována pro závlahu okolních oblastí a přepravu hnědého uhlí. Stavba kanálu začala 16. října 1934.
 

Právě se děje

Další zprávy