Dagmar Butnikošarovská (KSČM)
1) Jak by se mělo naložit s hokejovým stadionem? Mělo by do něj město investovat? A kolik?
Určitě je rozdílný názor hokejového fanouška a běžného občana města – jedni mají pořád málo a druzí považují současný stav za přehnaně vysoký. Jsme jistě všichni pyšní na to, že zlínští hokejisté vyhráli extraligu, nicméně život opravdu není jenom o hokeji. Víc než zvyšování investic do hokeje bych přivítala navýšení příspěvků do dětských a mládežnických sportovních klubů a oddílů, sportovní škole i vyšší podporu amatérským kulturním souborům, prostě všem volnočasovým aktivitám dětí, mládeže, ale i dospělých.
2) Ve Zlíně je kolem 800 hazardních automatů. Je to podle vás problém? Mělo by ho město řešit nulovou tolerancí, nebo jiným způsobem?
Rozhodně to problém je. Ano, je pravda, že město získává ročně několik milionů do svého rozpočtu právě z hazardu, nicméně to zdaleka přece nemůže vyvážit negativní dopady na rodinu, společnost. Nárůst kriminality, rozpad rodiny, gamblerství – jen malý příklad druhé strany mince. Žádná lidská tragédie nemůže být vykupována diskutabilním příjmem. Návrh, který je v Senátu, aby na 20 000 obyvatel byl jeden hrací automat, nic neřeší, jen vytváří další živnou půdu pro lobbisty.
3) Zastupitelé neschválili závěrečný účet města za loňský rok kvůli nízkým investicím. Do čeho konkrétně byste investoval/a vy, aby se to už nestalo?
Podle mého názoru by měly investice směřovat ke zvýšení atraktivnosti města pro jeho obyvatele, turisty, ale i pro absolventy Univerzity T. Bati. Jako prioritu vidím investice do tvorby pracovních míst, startovacích bytů a do celé sociální oblasti. Dále zvýšení bezpečnosti občanů – přivítala bych například závorami chráněné železniční přejezdy a hlavně konečně opravené chodníky - Jižní Svahy, staré Malenovice, ulice Mostní – to je jen malý příklad těch nejpotřebnějších. A rozhodně vyšší investice místním částem města Zlína.
4) Jak chcete řešit nedostatek míst v mateřských školkách ve městě?
Těžko se napravuje to, co se kdysi bezhlavě zrušilo... Rozhodně to chce systémový přístup na základě demografického vývoje, a ne zase nějaká rychlá, nekoncepční řešení. Začít hned od jeslí – nerušit městské jesle a jasně stanovit kritéria pro příjem dětí do MŠ - dítě do 3 let věku patří do jeslí, ne do školky. Protiargument o vyšších nákladech - výše poplatků za pobyt dítěte je v rukách zastupitelstva! Pro MŠ využít případných volných prostor základních škol a investovat do vytvoření nových. Dětské skupiny nejsou řešením, jen nekvalifikovanou náhražkou!
5) Jak se díváte na průtahy ohledně stavby nového nádraží a rekonstrukce trati do Otrokovic? Co uděláte pro to, aby se jich obyvatelé Zlína dočkali co nejdřív?
Není pravda, že by v současnosti byly nějaké průtahy. Od r. 2008 se připravovala studie, která ovšem ve svém konci nevyhovovala technickým a ekonomické požadavkům, proto byla zastavena. Od r. 2012 se dělá nová studie, která už odpovídá všem hodnoticím kritériím. Nyní se dokončuje studie proveditelnosti, která musí projít procesem schválení na ministerstvu dopravy, a na základě tohoto schválení se vypracuje příprava projektu pro územní rozhodnutí – atd., atd., prostě od roku 2018 by se mohlo začít s elektrifikací železnice, zdvojkolejněním úseku Otrokovice-Zlín i stavbou nového nádraží ve Zlíně. Co pro to děláme? Člen Rady Zlínského kraje Ing. Kučera (KSČM), odpovědný za dopravu, si tuto záležitost vzal jako osobní prioritu.