Zuzana Hronová
17. 4. 2020 19:04
V posledních dnech vzniklo hned několik průzkumů současné výuky na dálku. Česká školní inspekce kontaktovala většinu škol a ptala se ředitelů, Univerzita Karlova, Masarykova univerzita a Akademie věd se zase dotazovaly rodičů, stejně tak sociolog Daniel Prokop a jeho tým. Společnost Kalibro se ptala rodičů i učitelů. Aktuálně.cz shrnuje nejzajímavější zjištění z průzkumů.
Rodiče nezvládají zastoupit učitele
Někteří rodiče také zmiňují, že nejsou plnohodnotnými učiteli. Poukazují na to, že nemají vědomosti a dovednosti, kterými disponují učitelé, ani jejich autoritu. Nevědí například, jak dítě motivovat či jak mu látku vysvětlit. V řadě případů si také uvědomují, že učivo neovládají a že je pro ně obtížné a časově náročné je z internetu a ostatních dostupných zdrojů nastudovat tak, aby ho byli schopni dítěti kvalitně předat.
(Zdroj: Výzkumná zpráva MU, UK, AV ČR Vzdělávání doma)