Zuzana Hronová
25. 9. 2020 18:52
Česká školní inspekce ve spolupráci s ministerstvem školství připravila
podrobné srovnání krajů podle úspěchů ve vzdělávání. Hodnotilo se, jak kvalitní a efektivní je vzdělávání v jednotlivých regionech. Jak si vedou žáci v matematice nebo češtině či jak se jim daří u maturit. A nakonec i jak kvalifikovaní jsou samotní učitelé.
Zde máme kraje srovnané podle podílu žáků neúspěšných u maturitních zkoušek v roce 2018 včetně podzimního (opravného) termínu. Nejvíce jich bylo v Ústeckém kraji, nejméně ve Zlínském. Jedná se o tzv. hrubou neúspěšnost, která ukazuje, jaký podíl žáků z celkem přihlášených u zkoušky neuspěl anebo na ni vůbec nedorazil. Sloupec ukazuje průměr za kraj, barevné body pak průměry dle zřizovatelů škol.