Cílem už není diagnóza, ale pomoc dítěti. Jak inkluzi zvládají učitelé a jak rodiče?

Zuzana Hronová Zuzana Hronová
1. 12. 2019 8:11
Inkluzivní vzdělávání v Česku funguje už tři roky. Národní institut dalšího vzdělávání proto zmapoval postoje a potřeby 6349 učitelů a 355 ředitelů škol v oblasti inkluze. Jde o školy pracující v obtížnějších vzdělávacích podmínkách, které se ale chtějí dále rozvíjet a zapojily se do projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi. Aktuálně.cz přináší výsledky šetření.
Foto: Shutterstock.com

Pomoci mohou expertní služby

Projekty jako Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi sice nepřináší systémové změny, ale v síti zapojených škol reaguje na zjištěné potřeby pedagogů nabídkou individuální podpory, poradenstvím, dalším vzděláváním nebo cíleným přenosem zkušeností mezi školami formou stáží.

"Zapojené školy oceňují možnost objednat si expertní služby, které obnášejí hodiny spolupráce se školními psychology, speciálními pedagogy či logopedy  podle svých aktuálních potřeb. Se specialisty tak navážou kontakt, vyzkouší si spolupráci a mohou hledat způsoby, jak v ní pokračovat i po skončení projektu," uvádí zpráva Národního institutu dalšího vzdělávání.

Pedagogům jsou k dispozici i centra podpory na krajských pracovištích institutu, lektoři na informačních seminářích, popřípadě mohou využít také individuální nebo týmovou supervizi či speciální lektory.

 

Právě se děje

Další zprávy