reklama
 
 

Finské děti patří k nejchytřejším. Učí se přitom málo a přestávka tu trvá půl hodiny

Dáváme známky, ale nejsou klíčové Foto: Shutterstock.com

Dáváme známky, ale nejsou klíčové

Jedním z mýtů o finském vzdělávání je, že tu neexistují známky. Existují, ale důraz se klade na slovní hodnocení, které plně postihne individualitu žáka. A známky jsou také méně formální, záleží na nastavení každé školy - někde mají hodnocení 1-5 a pětka je nejlepší, jinde je pětka nejhorší a někde hodnotí třeba body 4-10. Proč? Protože známky zkrátka nejsou pro finské školství klíčovou věcí, učitelé je používají málo, žáci ostatně píšou minimum testů na známky. Učitel je spíše než hodnotitelem průvodcem, který provádí děti na jejich cestě do samostatného života a dává jim k tomu potřebné dovednosti a důvěru.

autor: Zuzana Hronová | 1. 6. 2019 16:12

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama