Pondělní návrat dětí do škol je podle ředitelů základních škol zvládnutelný, i když bude náročný. Podle některých by bylo lepší, kdyby měli na přípravu víc času. Instrukce k provozu dostaly školy od ministerstva školství ve středu 7. dubna, mají už také testy na covid-19. Jako největší komplikaci vidí ředitelé možnost přítomnosti rodičů u testování dětí, pro které budou muset vyčlenit zvláštní prostory.
Vláda rozhodla, že od 12. dubna se do lavic vrátí děti z prvního stupně základních škol v rotační výuce a do školek půjdou předškoláci. Všechny školy v Česku jsou kvůli epidemii zavřené od 1. března, s výjimkou těch, které slouží pro děti zdravotníků a některých dalších profesí.
Jak děti, které několik týdnů seděly doma u počítačů a učitele a spolužáky slyšely jen ze sluchátek, zvládnou návrat do školních lavic? Zvládnou kontakt se spolužáky a učiteli naživo? Dokáží se znovu vrátit do módu normálního školáka? Jak moc se na nich distanční výuka podepsala?
Co dlouhé zavření škol udělalo s učiteli a s rodiči? A jak se současný výpadek praktické výuky, hlavně na středních školách a učilištích, propíše do náboru firem v příštím roce? Žáci druhého stupně a studenti středních škol jsou totiž doma většinu školního roku.
Těmto otázkám se bude věnovat on-line debata projektu Chytré Česko, která se uskuteční v pátek 16. dubna od 15 hod. v živém streamu na Aktuálně.cz a také bude přenášena na Facebooku Aktuálně.cz.
Diskutovat budou:
Ivo Jupa, ředitel Národního pedagogického institutu
Petra Mazancová, učitelka Gymnázia Josefa Jungmanna v Litoměřicích a předsedkyně Učitelské platformy
Kateřina Konrádová, vedoucí advokačního týmu neziskové organizace Učitel naživo, má zkušenosti s finským vzdělávacím systémem
Tomáš Pírek, třídní učitel Základní školy U Krčského lesa v Praze 4, Zlatý Amos 2021
Expertů se budou moci ptát i sami diváci prostřednictvím dotazů přes aplikaci sli.do.