Jak také v chatu se čtenáři šéfka Učitelské platformy Petra Mazancová vysvětlila, nestačí jen přidat učitelům peníze, je potřeba i jejich systematická a dlouhodobá podpora a silné pedagogické vedení od ředitelů škol. "I tam se snad blýská na lepší časy a ředitele vybíráme lépe, než tomu bývalo v minulosti," dodala.
Rodiče zmiňovali nejrůznější zastaralé metody i kapitoly učiva, které přetrvávají ve školách jejich dětí: memorování pro život nepotřebné látky, zkoušení dětí z vyjmenovávání pojmů místo praktičtějších dovedností, jako jsou komunikace v angličtině, intenzivní informatika, mediální či finanční gramotnost, schopnost rozpoznat manipulaci či dezinformaci.
"Taky nemám ráda pokyn ‚vyjmenuj‘. Mnozí učitelé byli ‚vychováni‘ v tom, že bez memorování není výuka. Myslím, že se to mění, ale ne tak rychle, jak by se nám líbilo. A taky občas se smutkem pozoruji, jak rychle jsme se vrátili do starých kolejí po distanční výuce, která memorování úplně neumožňovala," uvedla také v chatu Petra Mazancová. Osvěty je podle ní třeba všem - nejen učitelům, ale i celé společnosti, zejména školákům a jejich rodičům. "Je potřeba pořád trpělivě vysvětlovat a jasně ukazovat, že svět se výrazně změnil a vzdělávání našich dětí se tomu musí přizpůsobit," doplnila.
Došlo i na probrání stále hodně diskutované inkluze, tedy společného vzdělávání všech dětí bez rozdílu. Jak Petra Mazancová podotkla, inkluze se týká i nadaných dětí. "Máme vůči nim velký dluh a je třeba jej splácet," uvedla.
Souhlasila také s názorem několika čtenářů, že by se nový ministr školství měl zaměřit i na pracovní podmínky učitelek v mateřských školách. Ty současné jsou podle ní ostuda. "Bude zásadní panu ministrovi tuto část našeho školství připomínat," dodala.