Ministerstvo školství chce do konce roku rozhodnout, jak se změní výuka na základních školách. Na poslední chvíli ale ještě dělá změny a přepracovávají se vzdělávací obory. Ministr Mikuláš Bek trvá na navýšení úrovně v matematice i angličtině. Místo větší volnosti ke školám míří také detailnější popis toho, co má žák umět. Aktuálně.cz zjišťovalo, jak změny v reformě hodnotí experti i učitelé.
Jana Servusová, ředitelka Základní školy Bystřice, členka výkonného výboru Učitelské platformy
Kurikulární reforma má ambice přinést do českého vzdělávání skutečnou revoluci. Je běžné, že projekt takového rozsahu nebude moci (z jakýchkoli důvodů) dodržet stanovený harmonogram a zpoždění není pro realizátory ostudou - naopak je důkazem, že implementaci skutečně promýšlejí s ohledem na potřeby a možnosti škol.
Ani dlouho očekávaný lék nepustíte na trh bez pečlivého prověření nežádoucích účinků. Budeme nové kurikulum testovat přímo na lidech - téměř milionu našich dětí?