Ministerstvo školství chce do konce roku rozhodnout, jak se změní výuka na základních školách. Na poslední chvíli ale ještě dělá změny a přepracovávají se vzdělávací obory. Ministr Mikuláš Bek trvá na navýšení úrovně v matematice i angličtině. Místo větší volnosti ke školám míří také detailnější popis toho, co má žák umět. Aktuálně.cz zjišťovalo, jak změny v reformě hodnotí experti i učitelé.
Pavel Žalský, učitel dějepisu na základní škole ve Vrchlabí
Idea celé revize a její záměr mi přijdou skvělé. Například v dějepise se povedlo skutečně inovovat výuku směrem, který je pro žáky i učitele ve 21. století žádoucí. Jedním dechem však musím vyjádřit obavu z toho, jakým způsobem je připravovaná implementace celého kurikula, protože školy dosud nemají (a mám obavu, vzhledem k tomu, jak je celý proces řízen, že ani nebudou mít) kvalitní metodickou podporu a učitelé nebudou vědět, jak mají k výuce přistoupit.
Rychle nařízené změny v již probíhajícím procesu přípravy implementace se netýkají jen jazyků nebo matematiky, ale i společenskovědních a přírodovědných oblastí a dle mého názoru znemožní vést výuku více kvalitně a smysluplně, což byl právě jeden z důležitých původních záměrů revize. Takový proces navíc není transparentní vůči odborné i laické veřejnosti, budí tak oprávněné obavy a velkou nedůvěru učitelů vůči Národnímu pedagogickému institutu a ministerstvu.