aerolinky

ČSA obnoví dalších pět linek, budou létat do Oděsy i na Maltu

České aerolinie (ČSA) obnoví během května a června letecké spojení do dalších pěti evropských destinací. Ve středu začne dopravce létat z Prahy do Kodaně, od června pak zprovozní linky do Oděsy, Keflavíku, Amsterdamu a na Maltu. Postupně navýší počet letů i na současných linkách. V pondělí o tom informovaly ČSA. Společnost je v současnosti v úpadku, provoz však nezastavila.

Jako první mezi obnovenými lety bude linka do Kodaně. Od 12. května bude zatím létat čtyřikrát týdně, postupně chtějí ČSA přejít až na denní provoz. Na začátku června plánují aerolinky obnovit také lety do ukrajinské Oděsy, které budou od 1. června létat dvakrát týdně, o den později začne fungovat až čtyřikrát týdně linka na islandský Keflavík. Od 4. června budou ČSA denně létat do Amsterdamu a od 14. června jednou za týden na Maltu. V červnu aerolinky posílí také pravidelné lety do Paříže, Stockholmu, Kyjeva a Moskvy, které fungují už v současnosti. Další případné obnovování provozu bude závislé na vývoji pandemie koronaviru a podmínkách pro cestování.

Aerolinky zároveň nadále poskytují možnost bezplatné změny termínu pro rezervace letenek do konce června. Nově vybraný let se musí uskutečnit nejpozději 31. března příštího roku.

Zdroj: ČTK

Smartwings budou další tři roky létat s klienty Exim Tour a CK Fischer

Letecký dopravce Smartwings se dohodl s cestovními kancelářemi Exim Tour a CK Fischer na zajištění leteckých spojů na další tři roky. Hodnota kontraktu je přes devět miliard korun. V úterý to oznámila mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková. Dohoda vznikla i přes současnou koronavirovou krizi, kvůli níž jsou Smartwings nyní pod ochranným moratoriem před věřiteli. Dopravce by měl zákazníky kanceláří přepravovat až do 50 destinací.

Zdroj: ČTK

Aerolinky Air France-KLM se propadly do miliardových ztrát, kvůli pokračující krizi se bojí dalšího zhoršení

Francouzsko-nizozemská letecká společnost Air France-KLM se ve třetím čtvrtletí propadla do provozní ztráty 1,05 miliardy eur (28,8 miliardy Kč) ve srovnání se ziskem 909 milionů eur ve stejném období loni. Firma v pátek také varovala před dalším zhoršením, neboť rostoucí počet případů nákazy novým koronavirem přináší v mnoha zemích další cestovní omezení.

Ztráta za uplynulé čtvrtletí ale byla nižší, než čekali analytici. Ti ji odhadovali na 1,24 miliardy eur, uvedla agentura Reuters. Výnosy klesly o 67 procent na 2,52 miliardy eur (69 miliard Kč), zatímco analytici počítali s poklesem pouze na 2,79 miliardy eur.

Zdroj: ČTK

Řím v letadlech zakázal dávat zavazadla do prostoru nad sedadly

Italský úřad pro civilní letectví (ENAC) od pátku zakázal ze zdravotních důvodů na všech vnitrostátních i zahraničních linkách příruční zavazadla, která se dávají do úložného prostoru nad sedadly. Povolena jsou jen ta zavazadla, která se vejdou pod sedadlo. Úřad tím chce předejít tomu, aby cestující při nastupování a vystupování z letadla blokovali uličky, a snížit tak riziko přenosu koronaviru. Nadále platí povinnost létat s rouškou.

Nařízení se podle listu Corriere della Sera týká všech aerolinek, které do Itálie nebo v ní létají. Větší příruční zavazadla tak putují do nákladového prostoru. Pasažéři za to podle úřadu pro civilní letectví nemusí platit příplatek.

Zdroj: ČTK

Rakouská nízkonákladová společnost Level Europe vyhlásila insolvenci

Rakouská nízkonákladová letecká společnost Level Europe se kvůli negativním dopadům koronaviru rozhodla zastavit s okamžitou platností provoz a vyhlásit insolvenci. Oznámila to firma, která je stejně jako britská letecká společnost British Airways a španělská Iberia součástí skupiny IAG.

Společnost Level Europe provozovala šest letadel a nabízela lety na krátkou vzdálenost v rámci Evropy. Součástí IAG jsou rovněž aerolinky Level provozující dálkové lety, které jsou od firmy Level Europe oddělené, napsala agentura Reuters.

Zastavení provozu a vyhlášení insolvence se podle agentury DPA dotkne zhruba 240 zaměstnanců společnosti Level Europe, z toho 200 ve Vídni a dalších 40 v Amsterodamu. Zatím však není známý počet dotčených klientů. Ti pravděpodobně nedostanou zpátky peníze za již zaplacené lety, které při bankrotech aerolinek nejsou kryté pojištěním, píše DPA.

Zdroj: ČTK
Pokračovat