Když mají designéři volnost. Některá auta Mazdy vypadají jako koncept i na silnici

Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 7. 2019 12:24
Kořením každého autosalonu jsou koncepty modelů blízké i vzdálené budoucnosti. Často se však stane, že se designově povedený koncept při cestě do sériové produkce výrazně změní nebo do ní vůbec nezamíří. Pamatujete třeba na koncept Dacie Duster nebo moderní podobu Lamborghini Miura? Přesto stále existují automobilky, které atraktivní koncept při cestě na produkční linku příliš nezmění. To je třeba případ japonské Mazdy.

Nové SUV

Na ženevském autosalonu 2011, tedy ještě před konceptem Takeri, Mazda ukázala další produkt designového jazyka Kodo. Koncepční SUV Minagi předznamenalo produkční model CX-5, přičemž design, jak lze porovnat z obou fotek, se opět měnil spíše v detailech. Produkčnímu vozu zůstaly světlomety na obou koncích karoserie, velká maska chladiče a třeba i uchycení zrcátek, třebaže se jejich tvar změnil.

Kabina modelu Minagi inspirovala spíše až druhou generaci CX-5. Podobně jako Takeri i koncepční SUV vsadilo na volně stojící displej a minimalistické provedení palubní desky, zatímco produkční CX-5 první generace dostala tvary podobné Mazdě 6. Mimochodem, ani u Minagi, respektive CX-5, nechyběla technická řešení Skyactiv.

 

Právě se děje

Další zprávy