Když mají designéři volnost. Některá auta Mazdy vypadají jako koncept i na silnici

Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 7. 2019 12:24
Kořením každého autosalonu jsou koncepty modelů blízké i vzdálené budoucnosti. Často se však stane, že se designově povedený koncept při cestě do sériové produkce výrazně změní nebo do ní vůbec nezamíří. Pamatujete třeba na koncept Dacie Duster nebo moderní podobu Lamborghini Miura? Přesto stále existují automobilky, které atraktivní koncept při cestě na produkční linku příliš nezmění. To je třeba případ japonské Mazdy.
Foto: Mazda

Zatímco první generace Mazdy 2 byla malým MPV, následovník se změnil v klasický městský hatchback. Tuto cestu převzala i třetí generace, předznamenaná v roce 2014 konceptem Hazumi. A jak se u Mazdy stalo zvykem, i tento koncepční model se bez větších změn dostal do sériové verze.

I ze zadního pohledu to nové Mazdě 2 sluší.
I ze zadního pohledu to nové Mazdě 2 sluší. | Foto: Ondřej Běhal

Produkční Mazda 2 sice přišla o dvojici koncovek výfuku ve středu nárazníku, velká kola nebo avantgardní optiku světel, tvarování karoserie, masky chladiče nebo světlometů vpředu však zůstaly stejné. Vzadu se tvar reflektorů o něco změnil.

Foto: Mazda

Na rozdíl od konceptů Takeri a Minagi má model Hazumi také prakticky produkční interiér. Změnil se tvar volně stojící obrazovky, nicméně minimalismus palubní desky se povedlo převést i do produkční verze (za povšimnutí stojí asymetrické provedení výdechů ventilace nebo dekorativní plocha přes celou šířku palubní desky).

Foto: Ondřej Běhal

V roce 2014 ještě automobilky i v malých autech dost věřily naftovým motorům, proto koncept Hazumi dostal naftovou patnáctistovku, která se později objevila i v sériové Mazdě 2. Koncept také měl ve výbavě bezpečnostní balíček i-Activsense.

 

Právě se děje

Další zprávy