Letoun s rakouskou registrací OE-FGR, jehož majitel pocházel ze Španělska, měl podle úřadů původně přistát v německém Kolíně nad Rýnem. Krátce za Pyrenejským poloostrovem ale řídící letového provozu najednou nemohli s posádkou navázat kontakt. Letoun poté změnil kurz a začal dělat nad územím Francie a Německa nevyzpytatelné manévry, které zachytil web FlightRadar24.
Do vzduchu tak podle agentury Reuters ze základny NATO urychleně vystartovaly pohotovostní stíhačky. Jejich pilotům se se ztraceným strojem nepodařilo spojit a v kokpitu údajně nikoho neviděli, uvádí server BBC. Letoun dále pokračoval směrem na sever k Baltskému moři.
Poblíž lotyšského města Ventspils se ale dostal do vývrtky a zřítil se do moře. Podle velitele záchranné operace Larse Antossona stroji v tu chvíli došlo po několika hodinách letu palivo. Na místo nehody dorazily záchranné složky z Lotyšska, Švédska a Litvy.
Ztráta vědomí posádky
V okolí zříceného stroje záchranáři nenalezli žádné lidské ostatky, uvádí agentura Reuters. "Nemáme pro to vůbec žádné vysvětlení. Můžeme jen spekulovat o tom, co se stalo," uvedl Antosson pro agenturu AFP. "Posádka ale zjevně nebyla schopna stroj ovládat," dodal.
Na palubě se podle serveru BBC nacházel německý podnikatel a majitel letounu Peter Griesemann se svou manželkou, dcerou a jejím přítelem. Griesemann, který pocházel z Kolína nad Rýnem a patřil k významným organizátorům tamního karnevalu, vlastnil rekreační chatu v přístavním městě Cádiz na jihozápadě Španělska, informují německá média.
Za havárií podle některých odborníků pravděpodobně stojí pokles tlaku v kabině, který pilot nahlásil krátce po vzletu. Kvůli tomu mohli všichni cestující brzy ztratit vědomí. "A k tomu může zejména ve výškách, kde létají malá letadla, dojít rychle," podotkl odborník na leteckou bezpečnost Hans Kjäll pro švédskou agenturu TT.