Podle mezinárodních pravidel povede vyšetřování Etiopie, zatímco francouzská BEA analýze podrobí skříňky s technickými údaji a s hlasovým záznamem z kabiny. Z pozice zástupce země, kde se boeingy vyrábí, bude mít vliv na vyšetřování i americký Národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NTSB). Vyšetřování se zúčastní i dva zástupci Indonésie, kde před necelým půlrokem havaroval stejný model boeingu. Tehdy zemřelo 189 lidí.
Společnost Boeing po nedělní nehodě doporučila pozastavit provoz všech letadel Boeing MAX. Pro tento krok se po několika dnech vyslovil i americký Federální úřad pro letectví (FAA), který uvedl, že nové důkazy a satelitní záznamy ukazují, že etiopský i indonéský boeing se před havárií pohybovaly podobně.
V etiopské metropoli ve čtvrtek dvě stovky příbuzných obětí rozhořčeně odešly ze schůzky se zástupci aerolinek, protože se nedočkaly požadovaných odpovědí. Další rodinní příslušníci se autobusem vydali na místo neštěstí, které leží zhruba 60 kilometrů od hlavního města.
"Jsem opravdu naštvaný," řekl agentuře Reuters Jemenec Abdal Madžíd Šaríf, který při nedělním neštěstí přišel o švagra. "Svolali nás s příslibem informací o tělech a příčinách havárie, ale žádné informace nám nedali," dodal.
"Chtěli jsme se dozvědět něco o identifikaci (obětí) pomocí DNA, ale neřekli nám nic. Jen nám kondolovali," uvedl Keňan, kterému v neděli zemřela sestra.
Další příbuzní se podobně jako ve středu vydali autobusy na místo tragédie. "Viděli jsme, kde zemřel a dotkli se tam země," řekl Sultán Mutajrí, který přicestoval na místo bratrovi smrti z Rijádu.
Po prudkém nárazu a následném požáru byly nalezeny jen roztroušené a zuhelnatělé pozůstatky a identifikace obětí může zabrat týdny až měsíce, napsala agentura Reuters. Etiopská pravoslavná církev a islám, dvě nejrozšířenější náboženství zemi, přitom nařizují pohřbít mrtvé co nejdříve.
Skříňky s technickými údaji a s hlasovým záznamem z kabiny se našly v pondělí na místě tragédie. Jsou sice poškozené, ale očekává se, že poskytnou informace, které okolnosti neštěstí objasní.
Společnost Ethiopian Airlines chtěla původně černé skříňky nechat analyzovat v Německu, ale Spolkový úřad pro vyšetřování leteckých nehod (BFU) je odmítl přijmout s tím, že nemá pro práci se záznamníky z tohoto typu letadla potřebné vybavení.