Ghulám Sarvar Chán, který parlament seznámil s prvními závěry vyšetřování, uvedl, že piloti a řídící letového provozu nedodrželi standardní postup, což vedlo k nehodě.
"Bohužel (…) diskuse se celou dobu točila kolem koronaviru, " uvedl Chán k rozhovoru mezi pilotem a kopilotem v kokpitu. Hovor je na záznamu a podle něj dokládá, že se oba piloti nesoustředili na řízení letadla. "Koronavirus v jejich myslích dominoval. Jejich rodiny byly zasaženy a oni mluvili o koronaviru," dodal. Uvedl také, že pilot i kopilot byli zkušení a zdravotně způsobilí létat.
Z vyšetřování také plyne, že se pilot při posledním pokusu o přistání nezmínil o žádné technické závadě, ačkoliv stroj letěl ve výšce 2200 metrů, když byl 16 kilometrů od ranveje. Letadlo přitom podle Chána mělo být ve výšce 762 metrů.
Chán uvedl, že kontroloři letového provozu na nesrovnalost pilota upozornili a doporučili mu, aby se nesnažil za takové situace přistát, ale spíše zahájil další pokus.
"Navzdory tomu ale pilot ignoroval pokyn kontrolora," uvedl ministr. "Když byli v přistávací pozici, varovali je kontroloři, ale (pilot) řekl 'zvládnu to' a opět začali mluvit o koronaviru," řekl Chán.
Airbus A320 společnosti Pakistan International Airlines se 22. května zřítil v obydlené oblasti jihopákistánského přístavního města Karáčí. Nehodu přežili jen dva z 99 lidí na palubě. Stroj, který přilétal z východopákistánského Láhauru, havaroval jen zhruba kilometr od ranveje při druhém pokusu o přistání.
Podle záznamu letových dat byl přistávací podvozek zasunut, přestože byl chvíli předtím vysunut v přípravě na přistání. Pilotova poslední slova byla podle něj "Ach Bože, Bože, Bože".