Nehoda se stala v úterý ráno na anglické dálnici M1 několik desítek kilometrů od Londýna. Řidič kamionu zastavil až po 20 metrech díky varovným gestům lidí v okolních vozidlech. Přepravní společnost Greg's Couriers HGV, u které padesátiletý řidič pracuje, jeho chování obhajuje.
“Mnoho lidí teď viní našeho řidiče, ale nebyla to jeho chyba,” uvedl pro deník Daily Mail Greg Krysztofowiciz, manažer přepravní firmy. “Řidič Volkswagenu mu tam sprostě vjel, když se ho snažil předjet. Můj řidič ho neviděl a přísahal, že opravdu necítil, že před sebou tlačí auto,” dodal.
Podle Krysztofowicize by řidiči osobních automobilů měli být mimořádně opatrní, pokud předjíždějí kamiony. Kvůli své velikosti mají vícero mrtvých úhlů čili bodů, kam řidič za běžných okolností ze svých zrcátek nevidí. Pokud se tak kdokoliv v těchto místech nachází, možnosti řidiče odvrátit dopravní nehodu jsou téměř nulové.
“Kamioňáci sedí tak vysoko, že zkrátka nemohou vidět, co se děje těsně před nimi,” obhajoval svého zaměstnance Krysztofowiciz. Podle něj nebyl řidič kamionu po příjezdu policistů pod vlivem alkoholu ani návykových látek. Případ bude policie nadále vyšetřovat.
V poslední době na mrtvé úhly kamionů upozorňovala např. rozsáhlá kampaň v australském spolkovém státě Nový Jižní Wales. Ve svých spotech posadili řidiče osobních automobilů do kamionu, aby si vyzkoušeli, kolik bodů nejsou schopni vidět.
“Každý z nás hraje důležitou roli v tom, aby naše silnice zůstaly bezpečné. Takže bez ohledu na to, jestli jste chodci, cyklisté nebo řidiči, vždy buďte v okolí nákladních automobilů ostražití,” uvádí spolkový stát ve své kampani.